بررسی سافت ژل و قرص برست فیدینگ ویواتیون

هیچ کس نمی تواند اهمیت تغذیه در دوره شیردهی را انکار کند. در این دوران به خانم ها توصیه می شود از انواع ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنند تا کمبودهای بدن آنها در نتیجه شیردهی جبران شود. تغذیه مادر روی مقدار برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامینA، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامینB6، ویتامینB12، سلنیوم و ید در شیر مادر تاثیر می گذارد. زنانی که به اندازه کافی مواد مغذی از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند، برای اطمینان از کیفیت شیر مادر، نیاز دارند از مکمل های اختصاصی شیردهی استفاده کنند. 

سافت ژل و قرص برست فیدینگ ویواتیون

سافت ژل و قرص برست فیدینگ ویواتیون یکی از این مکمل هایی است که برای دوران شیردهی تجویز می شود چرا که می تواند نیازهای تغذیه ای زنان را تا حد زیادی جبران کند. در این مقاله مهمترین اجزا تشکیل دهنده این مکمل را بررسی می کنیم.
همانطور که از اسم این مکمل پیداست به صورت قرص و سافت ژل است. سافت ژل حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که نیازهای خانم های شیرده را برآورده می کند. قرص نیز حاوی کلسیم است که با توجه به اینکه ممکن است مصرف آن با سایر مواد مغذی جذب آن را کاهش دهد، در یک قرص جداگانه تهیه شده، تا در زمان دیگری استفاده شود.

ویتامین D 

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. همه زنان به روزانه 600 واحد بین المللی ویتامین D نیاز دارند. بنابراین، این ویتامین در بیشتر مولتی ویتامین ها موجود است.

آهن 

کمبود آهن شایع ترین علت کمخونی است. با توجه به اینکه ممکن است در زایمان خون زیادی از دست برود، توصیه می شود از مکمل های حاوی آهن برای رفع کمخونی استفاده شود. مقدار توصیه شده آهن در رژیم غذایی برای زنان بزرگسال شیرده 9 میلی گرم در روز است. زنانی که پس از زایمان دچار کم خونی هستند معمولا به مکمل آهن نیاز دارند.

بررسی سافت ژل و قرص برست فیدینگ ویواتیون

ید

انجمن تیروئید آمریکا توصیه می کنند که زنان شیرده روزانه یک مولتی ویتامین حاوی 150 میکروگرم ید، علاوه بر نمک خوراکی یددار مصرف کنند. این توصیه ها بر اساس میزان توصیه شده ید برای زنان شیرده است( 290 میکروگرم). تیروئید، غده ای که ید را ذخیره می کند، در دوران بارداری فعال تر است. زنان باردار برای حفظ ذخایر کافی این ماده به ید بیشتری نیاز دارند. کمبود ید می تواند بر رشد مغز و سیستم عصبی کودک اثر بگذارد. 

اسید فولیک

مادران شیرده باید روزانه حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک دریافت کنند تا از نقایص مادرزادی در کودکان آینده خود جلوگیری و از ادامه رشد طبیعی نوزادشان اطمینان حاصل کنند. بهتر است همه زنان در سنین باروری از مکمل های مولتی ویتامینی استفاده کنند که روزانه 400 میکروگرم فولات را تامین می کند.

اسید چرب DHA 

پستانداران اسیدهای چرب غیر اشباع امگا6 و امگا3 که اسیدهای چرب ضروری هستند را تولید نمی کنند. نوزادان اسیدهای چرب مانند DHA را کمتر از بزرگسالان تولید می کنند و بنابراین باید مقداری از آن را از طریق رژیم غذایی (یعنی شیر مادر) دریافت کنند. علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بزرگسالانی که از یک رژیم غذایی معمولی استفاده می کنند، درصد زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 را دریافت نمی کنند. بنابراین استفاده از مکمل آن می تواند اثر بخش باشد.

شنبلیله

شیر دادن به نوزاد ممکن است یکی از رضایت بخش ترین کارهایی باشد که تا به حال انجام داده اید. اما هنگامی که گریه کودک با هیچ روشی متوقف نمی شود، احتمالا مشکل می تواند به کمبود شیر مادر مرتبط باشد و کودک سیر نمی شود. به خاطر داشته باشید که بیشتر زنان مقدار کافی شیر برای کودک خود دارند اما ممکن است گاهی نیاز باشد تولید شیر افزایش یابد. اینجاست که گیاهانی مانند شنبلیله ممکن است موثر باشند.
بررسی سال 2018 نشان داد که این گیاه میزان شیر تولید شیر را به طور قابل توجهی افزایش یافت. در یک مطالعه در سال 2018، 25 مادری که ترکیبی از شنبلیله، زنجبیل و زردچوبه مصرف کردند، با 25 مادری که دارونما مصرف کردند، مقایسه شدند. مادرانی که از ترکیب گیاهان استفاده کردند در هفته دوم 49 درصد و در هفته چهارم 103 درصد افزایش حجم شیر داشتند. دقیقا مشخص نیست که شنبلیله از چه راهی موجب افزایش شیر می شود اما ممکن است این اثر مربوط به  فیتواستروژن های شنبلیله باشد.

در این ویدئو با تغذیه دوران شیردهی بیشتر آشنا شوید: رژیم غذایی مناسب بعد از زایمان

ویتامین سی

توصیه می شود در دوران شیردهی ویتامین C بیشتری مصرف شود. این میزان را می توان از طریق میوه ها و سبزی ها به دست آورد. علاوه بر آن مصرف مکمل ها می تواند کمک کننده باشد.

ویتامین A

در دوران شیردهی، نیاز به ویتامین A افزایش می یابد. با این حال، اکثر مردم تمام ویتامین A مورد نیاز خود را با خوردن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل دریافت می کنند.
بررسی سافت ژل و قرص برست فیدینگ ویواتیون

 

کلسیم 

بارداری و شیردهی باعث کاهش موقت توده استخوانی می شود. با این حال، استخوان از دست رفته معمولا پس از قطع شیردهی بازیابی می شود. بنابراین همه زنان باید قبل از بارداری و همچنین در دوران بارداری و شیردهی حداقل 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کنند.
کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی در رژیم غذایی است. ذخایر کلسیم بدن مقدار زیادی از کلسیم موجود در شیر مادر را تامین می کند تا نیازهای کودک برآورده شود. مطالعات نشان می دهد که زنان در دوران شیردهی 3 تا 5 درصد از توده استخوانی خود را از دست می دهند. پس از پایان شیردهی، بدن باید کلسیمی را که برای تولید شیر استفاده شده است، جبران کند. مصرف مقدار توصیه شده کلسیم در یک رژیم غذایی معمولی در روز برای همه زنان 18 تا 50 ساله کمک می کند پس از از شیر گرفتن نوزاد، استخوان ها همچنان قوی بمانند.

روش مصرف
سافت ژل و قرص برست فیدینگ ویواتیون اختصاصی برای خانم های شیرده تولید شده و در بسته های 60 عددی حاوی 30 قرص و 30 سافت ژل در بازار عرضه می شود. توصیه می شود روزانه یک عدد سافت ژل و یک عدد قرص پس از وعده های جداگانه غذایی میل شود.

گردآورنده: نگار رفیعی (کارشناس ارشد تغذیه)
منابع:
healthychildren
healthline

دیدگاه و نظرات

م.م
یعنی همزمان باهم مصرف نشه؟یکیش مثلا بعد ناهار یکیش هم بعد شام؟
پوراطب گستر
با سلام بله در دو زمان جداگانه باشد که جذب به حداکثر برسد.

ارسال دیدگاه جدید