درمان آرتروز

درمان آرتروز با سبک زندگی سالم امکان پذیر است. حتما در اطراف خود زنان و مردان زیادی را دیده‌اید که از درد زانو شکایت دارند و هنگام بالا رفتن از پله‌ها مدام ناله می‌کنند.این بیماران عمدتا آرتروز دارند. آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است.در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و کم‌ کم از بین می‌رود.آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند اما مفاصل بزرگ که وزن بدن را تحمل می‌کنند مثل مفاصل زانو، ران و ستون فقرات بیشتر در معرض خطر هستند. این بیماری در زنان و مردان در میانسالی و سنین بالا و در ورزشکاران و دیگر افراد که دارای ضربه هایی به مفاصلشان هستند، رخ می دهد.

علایم آرتروز

خشکی مفاصل پس از استراحت یکی از علائم آن است. وقتی مفصل به‌مدت طولانی بی‌حرکت مانده باشد و بخواهد فعالیت کند درد خواهد داشت. کاهش انطاف پذیری از دیگر علائم است. بیماران مبتلا به آرتروز نمی‌توانند به‌ راحتی مفاصل خود را خم و راست کنند. درد در مفصل، تورم و حساسیت به لمس در یک یا چند مفصل نیز از دیگر علائم است.

عوامل ایجاد آرتروز

علت ایجاد این بیماری هنوز به ‌طور واضح شناخته نشده است ولی چند عامل وجود دارد که می‌تواند زمینه ‌ساز ابتلا به آرتروز باشد. سن بالا، جنس،چون آرتروز در خانم‌ها بیشتر از آقایان بروز می‌کند ولی دلیل آن هنوز به‌ درستی مشخص نشده است، ناهنجاری ‌های مادر زادی استخوانی و یا صدمه به مفصل، صدمات ورزشی و غیر ورزشی، وزن بالا از این عوامل هستند.

درمان آرتروز

استفاده از داروهای ضد التهاب، استفاده از مکمل هایی مانند کارتیدنس هلث برست، انجام یکسری ورزش های اختصاصی مقدم بر عمل جراحی برای درمان بیماری آرتروز می باشد همچنین می توان با تغذیه ای مناسب به کاهش علائم آرتروز کمک کرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. مصرف شیر کم چرب سرعت پیشرفت بیماری آرتروز را کند می‌کند. براساس تحقیقات مصرف شیر کم چرب برای افراد مبتلا به آرتروز مفید می باشد. پیشرفت بیماری آرتروز در زنانی که مصرف کننده دائمی شیر کم چرب هستند کم تر است. کلم بروکلی از تخریب غضروف‌ها جلوگیری می‌کند. براساس تحقیقات محققان انگلیسی مصرف کلم بروکلی از بروز آرتروز و تخریب غضروف‌ها در افراد جلوگیری می کند. یکی از علل مهم بروز آرتروز اضافه وزن می باشد و کاهش وزن تاثیر زیادی در درمان آرتروز دارد. استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی که می بایست طبق دستور پزشک مصرف شود.

درمان آرتروز

فواید گلوکزآمین برای درمان آرتروز

مطالعات نشان می دهد که گلوکزآمین توانایی کاهش درد در آرتروز را دارد. همچنین متخصصین بر پایه مطالعات اخیر معتقدند که گلوکزآمین برای اولین بار در بازسازی و ترمیم ساختمان مفاصل مفید واقع شده است. گلوکزآمین یک مکمل غذایی با فروش آزاد در داروخانه ها است. بهترین مزیت این مکمل مفصلی این است که یک ترکیب کاملا ایمن، طبیعی و غیر سمی است. در حال حاضر مشخص شده است که گلوکزآمین نه تنها ناراحتی های مفاصل مانند درد را تسکین می بخشد بلکه در بهبود و ترمیم ساختمان مفصل نیز کمک می کند. برخی از مطالعات هم چنین نشان داده اند که گلوکز آمین در رشد مجدد بافت غضروفی موثر است. بدون وجود گلوکزآمین تاندون ها، لیگمان ها، بافت های پوست و ناخن، استخوان، غشاء مخاطی و دیگر بافت های بدن نمی توانند بطور مناسب شکل بگیرند. بطور طبیعی مقادیر کافی از گلوکزآمین در بدن ما برای تشکیل ترکیبات مختلف مورد نیاز برای ساخت بافت های همبندی و سلامت عضروف تولید می شود. اما بتدریج میزان تولید در بدن کم شده و تغییرات تخریبی آن در بدن ما با انجام فعالیت های ورزشی، آسیب های وارده، سوختگی ها، آرتریت ها ، افزایش سن و تخریب مزمن و دیگر اختلالات التهابی افزایش می یابد.

فواید کندروئتین سولفات برای درمان آرتروز

ماده ضروری دیگر جهت بافت مفاصل کندروئتین سولفات است. کندروئیتین سولفات دارای بار منفی است و حالت دافعه الکتریکی به وجود می آورد که باعث ایجاد مقاومت در غضروف می شود و در هنگام پرش ها و فشار بر مفاصل از به هم ساییدگی استخوان ها جلوگیری می کند. این ترکیب جهت ساخت کلاژن که ترکیبی ضروری برای استحکام بافت مفصلی است، ضرورت دارد. همچنین دارای نقش ضدالتهابی است و از بروز آسیب های احتمالی به غضروف جلوگیری می کند. گلوکز آمین و کندرویتین سولفات و متیل سولفونیل متان MSM مواد ضروری جهت سلامت مفاصل هستند.

آشنا شویم: کپسول کارتیدنس هلث برست

فواید متیل سولفونیل متان برای درمان آرتروز

متیل سولفونیل متان منبع مهم تامین گوگرد در مفاصل است. متیل سولفونیل متان علاوه بر کاهش درد دارای اثرات ضد التهابی بر مفاصل است. بر اساس آخرین اخبار، اگرچه آرتروز بیماری سالمندان است، اما به علت تغییر شیوه زندگی در کمین جوانان نیز هست، لذا بهتر است با مراقبت کافی از مفاصل و مصرف مکمل های مناسب از وقوع آرتروز پیشگیری کنیم.

نکته مهم در مورد درمان آرتروز

محققان بر این باورند که انتخاب یک الگوی مناسب زندگی می تواند درد و التهاب و تمام مشکلات مرتبط با بیماری آرتروز را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دیدگاه و نظرات

عیسی
آیامصرف کپسول آراپیس برای نوجوان ۱۴,ساله خوبه ممنونم
پوراطب گستر
با سلام این محصول را نمی شناسم.
مژگان
سلام، ۲۶سالمه و دچار ارتروز لگن شدم. ورزشکار هستم بدنسازی کار میکنم توی انجام تمرین محدودیت حرکت وجود داره؟؟
پوراطب گستر
با سلام متاسفانه در حوزه کاری ما نیست و باید با پزشک صحبت کنید.
میهمان
سلام برای آرتروز شدید شانه فرد ۷۰ ساله چه دارویی پیشنهاد میکنید؟
پوراطب گستر
با سلام می توانید از قرص پریفلکس هلث برست استفاده کنید.
سمیه
سلام دکتر برای آرتورز مادرم قرص Bone-up تجویز کرده، آیا برای درمان آرتورز مناسب هستش
پوراطب گستر
با سلام متاسفانه من این قرص را نمی شناسم.
سمیع
سلام، بنده بعد از چند ماه کنار گذاشتن ورزش بدنسازی، مفاصلم کمی صدا میکند و دیسک گردنم دارم، برای از بین رفتن صدای مفاصلم چه دارویی مصرف کنم؟ ممنون
پوراطب گستر
با سلام می توانید از قرص پریفلکس هلث برست استفاده کنید.

ارسال دیدگاه جدید