مولتی ویتامین مینرال

مولتی ویتامین مینرال ها، مکمل هایی هستند که حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشند و همه افراد می توانند از آنها استفاده کنند. در این مقاله سعی داریم برای شما نکاتی را درباره مولتی ویتامین و نحوه و چگونگی مصرف مولتی ویتامین مینرال را توضیح دهیم همچنین توضیحات کاملی در این باره که چه افرادی نیاز به مصرف مولتی ویتامین مینرال ها دارند را شرح خواهیم داد و البته در مورد فواید مولتی ویتامین ها هم نکات طلایی را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

مولتی ویتامین مینرال چیست؟

ترکیبی از انواع ویتامین های مختلف هستند. بدن انسان برای زندگی سالم و بهترین عملکرد به ویتامینها و مواد معدنی مختلف نیاز دارد. شما با استفاده از یک قرص مولتی ویتامین می توانید تمام نیاز های ویتامینی و مواد معدنی که در وعده های غذاییتان وجود نداشته است را جبران کنید، مکمل های مولتی ویتامین / مواد معدنی بزرگسالان با 30 درصد مصرف، پر مصرف ترین مکمل های غذایی گزارش شده در امریکا هستند.

inner2_22_33.jpg

آیا به مولتی ویتامین مینرال نیاز داریم؟

اگر رژیم غذایی شما خوب نیست، حتما باید از مکمل استفاده کنید البته باید تغییراتی در جهت بهبود رژیم غذاییتان انجام دهید. این ویتامین ها و مواد معدنی بهتر است از رژیم غذایی روزانه دریافت شود ولی مشکل اینجاست که نوع رژیم غذایی روزانه، اجازه این کار را به ما نمی دهد.صحبت کردن در مورد مکمل ها و اثر آن بر سلامت افراد موضوعی است که نیازمند بررسی ابعاد و زوایای مختلفی از زندگی افراد می شود. برخی معتقد اند که در شرایط زندگی امروزی که سلامت انسان از جنبه بیماری های غیر واگیردار شدیدا تحت خطر قرار گرفته است و تغذیه طبیعی و ارگانیک از دسترسی افراد شهرنشین خارج شده، چاره ای جز مصرف مولتی ویتامین ها نیست. هر چند که یک برنامه صحیح غذایی میتواند نیاز به مصرف مکمل ها را کاهش داده و یا نیاز آن را منتفی کند، اما به همان دلایلی که در بالا ذکر شد، مصرف مکمل ها به عنوان یک گزینه برای اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مطرح می باشد. امروزه در اکثر نقاط جهان که بحث سلامت مورد توجه افراد است، مصرف مولتی ویتامین ها ، برای اطمینان از تامین ریزمغذی های مورد نیاز بدن، به موضوعی همه گیر تبدیل شده است. خصوصا مصرف مکمل ها در شرایط سخت تغذیه ای و یا گرفتن رژیم های جدی مورد توجه بیشتری قرار میگیرد.

مولتی ویتامین مینرال

اشکال مختلف دارویی مولتی ویتامین مینرال ها چیست؟

مکمل ها به اشکال مختلفی وجود دارند که با توجه به شخصی که مصرف کننده ویتامین میباشد باید انتخاب گردد و مصرف آن به هر شکلی بلا مانع میباشد مولتی ویتامین ها می توانند به شکل قرص، قطره، شربت، کپسول، پودر و آمپول موجود باشند که البته به هر شش شکلی در بازار موجود می باشند.

چرا مصرف مولتی ویتامین ها مهم است؟

کاهش چین و چروک پوست، مبارزه با پیری و احساس شادابی می تواند از جمله آثار مصرف مولتی ویتامین ها می باشد. مصرف مکمل ها به عنوان مکمل در کنار مواد غذایی، نه تنها موجب تأمین نیازهای تغذیه‌ای تأمین نشده از غذاها می‌شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کاهش عوارض یک بیماری می‌شود. برای مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص‌های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کاهش عوارض پوکی استخوان و حتی پیشگیری از سرطان موثر میباشد .

آشنا شویم: مولتی ویتامین مینرال ویتالی تون

قبل از خرید مولتی ویتامین مینرال به این نکات توجه نمایید

از ویتامین‌هایی استفاده کنید که برچسب شرکت‌های تولیدکننده مطمئن و معروف را دارند. به این ترتیب اطمینان خواهید داشت که محصول مربوطه، واقعا حاوی همان مواد و ترکیباتی است که روی برچسب آن ارائه شده است. سن، جنسیت و شرایط جسمی خود را همواره در نظر بگیرید و مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که فرمول آن مخصوص شرایط شما باشد. از مکمل‌هایی استفاده کنید که فاقد هر گونه ماده مضر مثل قند، نشاسته، گلوتن یا رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی باشند.

تنظیم: هدی جمالی(کارشناس تغذیه)

دیدگاه و نظرات

سجاد
سلام من ۳۰ کیلو کاهش وزن داشتم و پوستم شل شده و هرکار میکنم درست نمیشه... چه چیزی پیشنهاد میکنید؟
پوراطب گستر
با سلام می توانید از قرص درموسیس پلاس ویواتیون استفاده کنید.
میلاد
ازچندسالگی می‌توانیم کپسول مولتی ویتامین بدهیم
پوراطب گستر
با سلام از بالای 12 سال قابل استفاده است.
عابد
خستگی کوفتگی بیش از حد دارم ازمایش کامل دادم همه چی خوب بود قرص یا مولتی ویتامنی هست پر انرژی بشم
پوراطب گستر
با سلام می توانید از مولتی ویتامین مینرال ویتالی تون استفاده کنید.
زری
وزنم کم وبی اشتها هستم برای افزایش اشتها چه قرصی پیشنهاد میدین
پوراطب گستر
با سلام می توانید از قرص زینک مکس ویواتیون استفاده کنید.
امیر مهدی
با سلام برای بلند کردن قد خوب هست
پوراطب گستر
با سلام ممکن است موثر باشد.

ارسال دیدگاه جدید