پاکسازی پوست

پاکسازی پوست یکی از روش های مناسب برای بهبود وضعیت پوست است. لوازم آرایش حاوی موادشیمیایی هستند که به سختی از روی پوست صورت پاک می شوند و پوست های حساس نیز نباید در تماس با این مواد شیمیایی باشند. از همین رو توصیه می شود که بجای استفاده از موادشیمیایی برای پاک کردن صورت، از مواد طبیعی استفاده کنید که هیچگونه عوارض جانبی ندارند.

پاکسازی پوست با شیر

علاوه بر اینکه مصرف شیر برای سلامتی مفید است، می توان از آن برای پاکسازی پوست صورت نیز استفاده نمود. چربی و پروتئین های موجود در شیر به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. به توصیه یکی از متخصصان پوست، با استفاده از یک پارچه لطیف و مخلوطی از مقداری شیر با ;روغن زیتون می توانید آرایش صورت را پاک کنید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری روغن بادام را به یک کاسه شیر اضافه کنید و با یک پارچه نرم آن را روی پوست صورت بمالید. برای پاک کردن آرایش چشم نیز ابتدا چشم ها را با یک پارچه کتانی آغشته به شیر پاک کنید و سپس صورت خود را بشویید.

ماسک جوش شیرین و عسل

مقداری عسل ارگانیک را روی یک پارچه تمیز بمالید و کمی جوش شیرین را روی آن بپاشید و صورت خود را با آن پاک کنید. ترکیب عسل و جوش شیرین یک پاک کننده فوق العاده است. تنها کافی است که این ترکیب را به آرامی روی صورت بمالید و صورت خود را به طور کامل پاک کنید.

پاکسازی پوست

ماسک روغن نارگیل برای پاکسازی صورت

این ماده شگفت انگیز اثرات قابل توجهی دارد و نیازی به افزودن مواد دیگر برای پاک کردن آرایش صورت نیست. به گفته پزشکان، روغن نارگیل حاوی 3 نوع اسید چرب ضروری با وزن مولکولی کم است که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار بوده و دارای خاصیت ضد میکروبی است؛ که همین مسئله آن را به یک مرطوب کننده فوق العاده برای صورت و بدن تبدیل کرده است. بهتراست این روغن را قبل از حمام استفاده کنید و آن را به مدت 10دقیقه روی پوست نگه دارید. هنگام مصرف، ابتدا مقداری از آن را در کف دست ریخته و آن را به آرامی روی پوست صورت بمالید یا پارچه کتانی را به آن آغشته کنید.

ماسک آب خیار

در بیشتر محصولات آرایشی از خیار برای پاکسازی پوست استفاده می شود. بنابراین بجای استفاده از پاک کننده های شیمیایی، بهتر است از خیار استفاده کنید. این میوه بدلیل داشتن خواص ضد التهاب به تسکین دادن پوست یا پاک کردن پوست های مستعد آکنه کمک می کند. خیار را درون مخلوط کن بریزید تا به یک ماده چسبناک تبدیل شود. سپس مقداری از روغن مورد نظرتان (ترجیحا روغن زیتون) را به آن اضافه کنید و از آن به عنوان یک پاک کننده طبیعی استفاده نمایید. این ترکیب یک ماده فوق العاده برای پاک کردن آرایش صورت و تسکین دادن پوست می باشد.

بیشتر بدانیم: آویشن و پوست صورت

پاکسازی پوست با بخار آب

بخار آب یک روش فوق العاده طبیعی برای پاکسازی پوست می باشد. ابتدا پوست را در تماس با بخار آب داغ قرار دهید و چند دقیقه در این حالت بمانید. اینکار به پاک کردن فوری آرایش صورت کمک می کند. بخار آب یکی از روش های طبیعی برای مراقبت از پوست است که موجب باز شدن منافذ پوست و پاک کردن همه آلودگی ها و ناخالصی ها از روی پوست می شود.

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید