مکمل ام اس ام

ام اس ام مخفف متیل سولفونیل متان است. این ترکیب ارگانیک حاوی گوگرد، به طور طبیعی در برخی از سبزیجات سبز و محصولات غذایی وجود دارد. علاوه بر این، در بدن انسان و بسیاری از حیوانات و در شیر نیز یافت می شود. بسیاری از مزایای مکمل ام اس ام به گوگرد فعال نسبت داده می شود که از نظر فراوانی، چهارمین ماده معدنی موجود در بدن انسان است. گوگرد برای بسیاری از عملکردهای حیاتی مختلف بدن مورد نیاز است.

فواید مکمل ام اس ام

این ماده طبیعی فواید زیادی برای بدن دارد و به همین دلیل از آن در مکمل های غذایی استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم همه فواید MSM را بررسی کنیم.

1. درمان آرتروز و درد مفاصل

مکمل ام اس ام به کاهش التهاب مفاصل، بهبود انعطاف پذیری، تولید کلاژن، تشکیل بافت همبند و ترمیم مفاصل، تاندون ها و رباط ها کمک می کند. به همین دلیل به عنوان بخشی از رژیم غذایی آرتریت و استئوآرتریت مصرف می شود. تحقیقات نشان می ‌دهد که بسیاری از بیماران مبتلا به آرتریت، کاهش درد مفاصل، بهبود خشکی مفاصل، مشکلات زانو و کمر و دامنه حرکتی محدود، کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی را هنگام مصرف مکمل ام اس ام تجربه می‌ کنند. مکمل‌ های MSM با تشکیل بافت مفصلی و ماهیچه ‌ای جدید و کاهش پاسخ‌ های التهابی که موجب تورم می شوند، به درمان آرتریت کمک می کنند. گوگرد همچنین با تاثیر بر سیستم ایمنی فعالیت طبیعی سلولی را تسهیل می کند. با کمک گوگرد سلول ‌ها محصولات جانبی و مایعات اضافی را آزاد می کنند. MSM هنگامی که با گلوکزامین و کندرویتین ترکیب می‌شود یک درمان طبیعی عالی برای آرتریت محسوب می شود.

با یک مکمل مناسب ام اس ام آشنا شوید: قرص جوینت ساپورت ویتالی تون

2. بهبود مشکلات گوارشی

MSM منجر به بازسازی لایه سطحی دستگاه گوارش و کاهش پاسخ های التهابی به واکنش های آلرژیک می شود. همچنین MSM برای کمک به درمان سندرم روده نشت ‌دار (leaky gut syndrome) مفید است؛ زیرا می‌ تواند به جلوگیری از خروج ذرات از روده کمک کند، مانع ورود به جریان خون و تحریک سیستم التهابی می شود. علاوه بر این، طبق مطالعات، مکمل ام اس ام به درمان هموروئید کمک می ‌کند. استفاده از ژل حاوی MSM همراه با روغن درخت چای می‌ تواند درد و تورم ناشی از هموروئید را کاهش دهد.

3. کمک به سلامت پوست

استفاده از مکمل ام اس ام به حفظ سطح کلاژن و کراتین بدن کمک می کند زیرا گوگرد برای تولید این ترکیبات مورد نیاز است. با افزایش سن میزان کلاژن و بافت های سالم کاهش می یابد و به همین دلیل رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی آن آسیب می بیند. هنگامی که MSM با سایر آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A ترکیب می شود، سلامت پوست بیش از پیش تقویت می شود؛ چراکه همه این مواد به ساخت سلول های جدید و سالم پوست کمک می کنند.

4. کاهش درد و اسپاسم عضلانی و بهبود ریکاوری بعد ورزش

تحقیقات نشان می دهد که MSM می تواند مانند یک مسکن طبیعی به پیشگیری و درمان دردهای عضلانی و تورم کمک کند و دامنه حرکت را بهبود بخشد. MSM به ریکاوری عضلات پس از ورزش، آسیب‌ ها و حتی جراحی کمک می‌ کند و زمانی که همراه با سایر داروهای ضدالتهاب استفاده می ‌شود، مفید است. استفاده از مکمل‌ های MSM برای عملکرد بهتر سیستم ایمنی، تسریع بهبودی و کاهش درد مفید است، زیرا برخی محصولات جانبی (مانند اسید لاکتیک) که موجب احساس درد، انعطاف ‌ناپذیری و سفتی می شوند را خنثی می کند.
مکمل ام اس ام به ترمیم سلول های بافت عضلانی که در طول ورزش تجزیه می شوند کمک می کند. همچنین می ‌تواند انعطاف ‌پذیری و نفوذپذیری دیواره‌ های سلولی درون ماهیچه‌ ها را بازگرداند، که باعث می شود مواد مغذی راحت‌ تر از بافت‌ ها عبور کنند. MSM ترمیم سلول ها را تسهیل کرده و اسید لاکتیک را از بین می ‌برد؛ به این روش زمان بهبودی پس از ورزش کاهش می یابد.

مکمل ام اس ام

5. کمک به رشد مو

MSM به افزایش سطح کلاژن و کراتین (دو ماده مغذی که برای تشکیل تارهای موی جدید و بازسازی ناخن ها و افزایش استحکام سلول های پوستی ضروری می باشند) کمک می کند. کلاژن و کراتین اغلب در محصولات درمان مو یافت می‌ شوند، چراکه به مو استحکام، دوام و سلامت می‌ بخشند و می‌ توانند به کنترل کردن ریزش مو کمک کنند.

6. کمک به کاهش استرس

MSM توانایی افراد برای ریکاوری بعد از ورزش، رویدادهای استرس زا، آسیب ها و حتی جراحی را افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داد MSM آزادسازی مولکول ‌های التهابی را در پاسخ به فعالیت فیزیکی کاهش می ‌دهد. مکمل ام اس ام می تواند به بهبود انرژی و کاهش خستگی و خواب آلودگی کمک کند. مصرف آن قبل از انجام ورزش هایی مانند دویدن، آسیب عضلانی و دیگر نشانگرهای استرس را کاهش می دهد. همچنین می تواند خستگی حس شده پس از ورزش و رویدادهای استرس زا را کاهش دهد.

7. کمک به کاهش آلرژی

از آنجایی که MSM می تواند به کاهش التهاب و کاهش ترشح و آزادسازی سیتوکین ها و پروستاگلاندین ها کمک کند، این مکمل می تواند برای مدیریت واکنش های آلرژیک مفید باشد. یک مطالعه نشان داد که MSM می تواند به کاهش علائم رینیت آلرژیک (شامل خارش، احتقان، تنگی نفس، عطسه و سرفه) کمک کند.

مکمل های MSM چگونه کار می کنند؟

مکمل ام اس ام گوگرد اضافی را برای تولید متیونین به بدن می ‌رسانند که به فرآیندهای مهم بدن مانند ساخت سایر مواد شیمیایی، تشکیل بافت همبند، متابولیسم غذاها و جذب مواد مغذی برای تولید انرژی کمک می‌ کند. سطح گوگرد ممکن است با افزایش سن، استرس و رژیم غذایی نامناسب کاهش یابد. منابع غذایی اصلی گوگرد اسیدهای آمینه به نام متیونین و سیستئین هستند. مطالعات نشان می‌دهد که این اسیدآمینه ها همیشه به مقدار کافی برای رفع نیازهای گوگرد مصرف نمی‌ شوند. در انسان MSM خالص به طور طبیعی در قشر آدرنال یافت می شود که بخشی از سیستم هورمونی است که به تنظیم پاسخ به عوامل استرس زا کمک می کند. همچنین در مایع مغزی نخاعی ذخیره می شود و برای حفظ ساختار بافت های همبند استفاده می شود.
مکمل ام اس ام با بهبود روش ورود و خروج مواد شیمیایی به سلول‌، به سم ‌زدایی بدن کمک می‌ کنند. سلول‌ ها را نفوذپذیرتر و مواد معدنی خاصی مانند فلزات سنگین، مواد زائد و سموم را آزاد و به تامین مواد مغذی و آب کمک می‌ کند. از این طریق به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند و التهاب را که ریشه اکثر بیماری ها می باشد، کاهش می دهد. تحقیقات نشان می ‌دهد که MSM غشا سلولی را تثبیت می‌ کند، توانایی‌ های آنتی ‌اکسیدانی بدن را بهبود می ‌بخشد، نشت از سلول‌ های آسیب دیده را کند یا متوقف می ‌کند و رادیکال ‌های آزاد را از بین می ‌برد. گوگرد موجود در MSM نقش مهمی در تولید گلوتاتیون دارد که یک آنتی اکسیدان و سم زدا است.

خطرات و عوارض جانبی

معمولا 500 میلی گرم مکمل ام اس ام دو تا سه بار در روز، دوز اولیه توصیه شده برای درمان استئوآرتریت است. تا به امروز عوارض جانبی زیادی از MSM گزارش نشده است. برخی افراد ممکن است عوارض جانبی خفیفی از جمله سوء هاضمه، ناراحتی معده، اسهال و سوزش پوست و چشم را تجربه کنند. این مکمل برای افرادی که از داروهای رقیق‌ کننده خون استفاده می ‌کنند، مناسب نیست، زیرا ممکن است برای سیستم قلبی عروقی عوارض داشته باشد.

کلام آخر
مکمل ام اس ام موجب کاهش التهاب، کاهش اثرات استرس و درد، تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی می شود. MSM برای درمان آرتروز و درد مفاصل، بهبود مشکلات گوارشی؛ ترمیم پوست و درمان مشکلات پوستی مانند روزاسه، آلرژی و زخم؛ کاهش درد و اسپاسم عضلانی؛ رشد مو و کمک به بدن برای سازگاری با استرس استفاده می شود.

گردآوردنده: نگار رفیعی
منبع:draxe

دیدگاه و نظرات

paven
واقعا بسیار عالی درد بسیار زیادی در مفاصل و مچ و کف پا داشتم که بعد از مصرف قرص بسیار عالی تسکین داد
الهام
من از درد شدید کمر رنج میبردم از داروخانه کپسول کارتیدنس گرفتم با خوردن یه دونش آروم شدم خدا کنه موثر باشه تا آخر
پوراطب گستر
با سلام امیدوارم برایتان موثر باشد.

ارسال دیدگاه جدید