محصول ویژن فول لوتئین پلاس ویواتیون

رژیم غذایی یکی از عوامل بسیار مهم است که در بلند مدت در سلامت چشم تاثیر دارد. مکمل ویژن فول لوتئین پلاس ویواتیون حاوی ترکیبات موثر برای حفظ سلامت چشم و پیشگیری از برخی از اختلالات چشمی می باشد. مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، لوتئین ، روی و ویتامین C و E و بسیاری از مواد مغذی دیگر که ممکن است به جلوگیری از مشکلات بینایی مرتبط با سن مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک کنند.
در این مقاله به ترکیبات موجود در مکمل ویژن فول لوتئین پلاس ویواتیون می پردازیم و اشاره می کنیم که هر کدام از ترکیبات آن چه نقشی در سلامت چشم دارند.

لوتئین

لوتئین یک کاروتنوئید با خواص ضدالتهابی است. بسیاری از شواهد علمی نشان می دهند که لوتئین اثرات مفید بسیاری بخصوص برای سلامتی چشم دارد. لوتئین، بیماری ماکولار مرتبط با سن را بهبود می دهد و یا حتی از وقوع آن پیشگیری می کند. بیماری ماکولار مرتبط با سن اولین علت کوری و آسیب به قوه بینایی است. 

بتاکاروتن

ویتامین A یک ویتامین ضروری برای سلامت چشم و بینایی است و یکی از اجزای تشکیل دهنده پروتئین رودوسپین است که به چشم اجازه می دهد اشیا را در موقعیت های کم نور ببیند. طبق گزارش آکادمی افتالمولوژی امریکا، کمبود ویتامین A می تواند منجر به شب کوری شود.
ویتامین A کارکرد قرنیه- لایه بیرونی و محافظ چشم را حفظ می کند. یک فرد با کمبود ویتامین A ممکن است متوجه شود که چشم هایش رطوبت بسیاری کمی را تولید می کند.
بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A در رژیم غذایی است و یک نوع رنگدانه گیاهی بنام کاروتنوئید است که در بیشتر میوه ها و سبزیجات رنگی وجود دارد. وقتی یک فرد کاروتنوئید مصرف می کند، بدن این رنگدانه ها را به ویتامین A تبدیل می کند. 

لوتئین و زئاگزانتین

لوتئین و زئاگزانتین کاروتنوئیدهایی هستند که به مقادیر زیاد در سبزیجات برگدار سبزرنگ وجود دارند. این مواد در عدسی و شبکیه چشم نیز وجود دارند. 
  لوتئین و زئاگزانتین همانند آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش آسیب اکسیداتیو در شبکیه کمک کنند. برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف 6 میلی گرم لوتئین و زئاگزانتین در روز می تواند خطر ابتلا به AMD را کاهش دهد.

امگا3

اسیدهای چرب امگا3 مثل EPA و DHA مزیت های مهمی برای سلامتی دارند و در کنترل التهاب مرتبط با خشکی چشم بسیار مهم هستند. نسبت بالای EPA به DHA می تواند برای خشکی چشم ها مفید و سودمند باشد. 
 

ویژن فول لوتئین پلاس ویواتیون

روتین

 بیوفلاونوئید روتین با تقویت مویرگ های سست و شکننده، سلامت چشم را بهبود می دهند. مطالعات نشان دادند که روتین ممکن است در مقابله با آب مروارید، تحلیل ماکولار و آسیب رادیکال آزاد به شبکیه مفید باشد. بیوفلاونوئیدها رنگدانه های گیاهی هستند که از چشم ها در برابر آسیب های نورآفتاب حفاظت می کند و یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند جریان خون را در شبکیه تقویت کند.

لیکوپن

لیکوپن یک آنتی اکسیدان از خانواده کاروتنوئیدهاست.
آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر آسیب های ناشی از ترکیباتی بنام رادیکال های آزاد حفاظت می کنند. 
وقتی سطح رادیکال آزاد از سطح آنتی اکسیدان بالاتر می رود، می تواند باعث تولید استرس اکسیداتیو در بدن شود. این استرس با بیماری های مزمن مثل سرطان، دیابت، بیماری قلبی و آلزایمر ارتباط دارد.
لیکوپن ممکن است از تشکیل آب مروارید پیشگیری کند و یا آن را به تاخیر بیاندازد و خطر ابتلا به تحلیل ماکولار که اولین علت کوری در سالمندان است را کاهش دهد. 

کوئرستین

کوئرستین یک آنتی اکسیدان فلاونول طبیعی است که در منابع گیاهی مختلف و برخی غذاها یافت می شود. این ماده بدلیل اثرات درمانی برای بیماری های چشمی بدلیل فعالیت های بیولوژیکی مختلف مثل خاصیت آنتی اکسیدان، ضدالتهاب و فعالیت ضدفیبروز معروف می باشد. 

آستاگزانتین

آستاگزانتین یک رنگدانه قرمز است که به گروهی از مواد شیمیایی بنام کاروتنوئیدها تعلق دارد. این ماده در جلبک های خاص وجود دارد و باعث تولید رنگ صورتی-قرمز در ماهی سالمون می شود. آستاگزانتین یک آنتی اکسیدان است. اثر آنتی اکسیدانی این ماده می تواند از سلول ها در برابر آسیب ها و صدمات حفاظت کند. آستاگزانتین ممکن است شیوه کارکرد سیستم ایمنی را بهبود دهد. 

آشنا شویم با مکمل :ویژن فول لوتئین پلاس

ویژن فول لوتئین پلاس ویواتیون

ویژن فول لوتئین پلاس ویواتیون

محصول ویژن فول لوتئین پلاس مکمل غذایی جهت حفظ سلامت چشم ها و کمک به بینایی می باشد روش مصرف این محصول روزانه یک عدد کپسول نرم ژلاتینی همراه با آب یا مطابق دستور پزشک یا داروساز میل شود.

تنظیم: زهرا محبی
منبع: ,healthline,stoneycreekeyecare,ncbimedicalnewstoday,wildflavors,sciencedirect
 

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید