علائم کرونا

علائم کرونا شبیه به سایر بیماری های ناشی از کرونا ویروس است. ویروس کرونا نوعی ویروس است که سبب عفونت در دستگاه‌های تنفسی فوقانی یعنی بینی، سینوس‌ها و گلو می‌شود. بیشتر ویروس‌های خانواده کرونا خطرناک نیستند، اما برخی از انواع آن واقعاً جدی هستند. به‌تازگی، نوع جدیدی از این ویروس شایع شده است که برخی به‌ اشتباه آن را بیماری کرونا می‌نامند. در سوی دیگر ویروس آنفولانزا باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می شود و سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی حالی نمایان می شود. این ویروس یک عفونت تنفسی کوتاه مدت ولی شدید را در همه افراد باعث می شود، این بیماری در افراد سالمند، کودکان بیماری قلبی تهدید کننده می باشد. این ویروس از راه هوا و تنفس منتقل می شود.

علائم کرونا و آنفلوانزا

علائم کرونا بیشتر شامل عفونت در دستگاه تنفسی فوقانی است که ممکن است عفونت حاد دستگاه تنفسی تحتانی را شامل شود. علائم آنفولانزا شامل عفونت در دستگاه تنفسی، سردرد، درد ماهیچه، تب، ضعف و بی حالی است.

علائم کرونا

جایگاه و تاریخچه ویروس کرونا

ویروس کرونا اولین بار در دهه ۱۹۶۰ شناسایی شد، اما هنوز مشخص نشده است که همان بار اول از کجا سرچشمه گرفته بود. ازآنجاکه این ویروس‌ها تاجی‌شکل هستند، آنها را کرونا نامیده‌اند. گاهی اوقات (نه اغلب مواقع)، ویروس کرونا می‌تواند بین انسان و حیوان مشترک باشد. این ویروس‌ها در بین حیوانات شایع هستند، اما فقط تعداد کمی از آن ها بر انسان تأثیر می‌گذارند. به‌ ندرت ویروس کرونا ممکن است تکامل یابد و از حیوان به انسان منتقل شود. دو نوع از ویروس‌های کرونای تکامل‌یافته، مرس و سارس بودند که از حیوانات به انسان منتقل شدند و علائم کرونا ویروس های عامل آنها شدیدتر از ویروس‌های کرونای انسانی بود.

راه های انتقال کرونا

شیوه انتشار بیشتر ویروس‌های کرونا مشابه سایر ویروس‌های عامل سرماخوردگی است، یعنی ازطریق افراد آلوده منتقل می‌شود؛ به‌این‌صورت که با سرفه یا عطسه در هوا پخش می‌شود و ازطریق دست‌دادن، روبوسی، لمس سر و صورت فرد مبتلا و لمس اشیایی مانند دستگیره دری که افراد بیمار به آن ها دست زده‌اند، به دیگران سرایت می‌کند. عطسه، سرفه، دست دادن، روبوسی کردن، لمس سر و صورت و لمس اشیاء آلوده از راه های انتقال این ویروس است.

بیشتر بدانیم: پیشگیری از کرونا ویروس جدید

تقریبا هر فرد در طول زندگی‌اش حداقل یک بار (به‌ویژه در خردسالی) به عفونت ناشی از ویروس کرونا مبتلا می‌شود. شدت علائم کرونا ویروس ها از خفیف تا متوسط است و در برخی موارد، ممکن است به بیماری‌های دستگاه تنفسی تحتانی مانند ذات الریه و برونشیت منجر شود. در بسیاری از کشورها، ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) رایج است، اما هرکس در هر زمان ممکن است به آن مبتلا شود.

دیدگاه و نظرات

محمد جواد برنا
ممنون

ارسال دیدگاه جدید