مکمل کربوهیدرات

ورزشکاران قبل، در طول و بعد از ورزش نیاز به کربوهیدرات دارند. طریقه مصرف مکمل کربوهیدرات، برای یک شخص متوسط با یک رژیم غذایی خوب و متعادل معمولا کربوهیدرات کافی را برای تولید انرژی در فعالیت های روزمره فراهم می کند. اما ورزشکارانی که سخت تمرین می کنند، می دانند که قبل از شروع تمرین نیاز به تامین انرژی دارند و باید کربوهیدرات های مصرف شده را در طول فعالیت حفظ کنند و بعد از فعالیت نیز به تولید مجدد انرژی بپردازند.
 

طریقه مصرف مکمل کربوهیدرات

اگر تمرینات شما منظم، شدید، قوی و بیشتر از یک ساعت است، دراینجا به برخی نکات برای افزایش عملکردتان اشاره می کنیم. قبل از شروع تمرین، بهتر است غذاهای کم چرب و پرکربوهیدرات مصرف کنید تا به حفظ قندخونتان کمک کند بخصوص اگر شما ورزش صبحگاهی انجام می دهید. بهترین گزینه، غذاهایی است که براحتی هضم می شوند مثل اسموتی ها، یک کاسه ماست یا غلات داغ یا سرد. غذاهای کم چرب و کم فیبر بهترین گزینه هستند زیرا این غذاها مانع معده درد می شوند. غذاهای پرچرب و پرفیبر زمان هضم را به تاخیر می اندازد بنابراین بهتر است این غذاها بعد از ورزش خورده شوند. اگر برای شما سخت است که غذای زیادی را در وعده صبحانه بخورید، ابتدا با یک غذای سبک و کوچک شروع کنید مثل یک تکه موز یا یک تکه نان تست.
 

مکمل کربوهیدرات

آشنا شویم با: پودر گین ویواپاور

در طول فعالیت، نوشیدنی های انرژی زا با فرمول های خاص می توانند شکم شما را سیر نگه دارند. علاوه براینکه این نوشیدنی ها مایعات بدن را تامین می کنند، حاوی مقداری کربوهیدرات هستند که انرژی بدن را در طول فعالیت حفظ می کنند (مصرف 30-60گرم کربوهیدرات نیاز بدن را برای چند ساعت حفظ می کند). این مقدار کربوهیدرات معادل یک لیتر نوشیدنی انرژی زاست. برای تمرینات طولانی تر، برخی افراد خوراکی هایی مثل کوکی های کم چرب، ژل های ورزشی، آب نبات یا غلات را برای تامین نیاز بدن به کربوهیدرات مصرف می کنند.  
تولید مجدد انرژی بعد از تمرین مهم است چون اکثر ذخایر گلیکوژن مصرف خواهند شد. از انجایی که عضلات شما نیاز شدیدی به کربوهیدرات دارد، آنها براحتی کربوهیدرات را استفاده کرده و آنها را برای فعالیت بعدی ذخیره می کنند. اکنون وقت آن است که کربوهیدرات های پرفیبر را به وفور مصرف کنید زیرا زمان هضم این موادغذایی دیگر جای نگرانی ندارد. مقداری پروتئین به ترمیم عضلات کمک می کند بنابراین غذاهایی که برای احیای بدن ایده آل و مطلوب هستند، شامل پروتئین و کربوهیدرات است. همچنین تولید مجدد انرژی طی 30 دقیقه بعد از ورزش برای به حداکثر رساندن اثرات پروتئین و کربوهیدرات بر احیای عضله اهمیت زیادی دارد. خوراکی ها و نوشیدنی هایی که برای احیای عضله استفاده می شوند، در دسترس قرار دارند. کربوهیدرات های سالم به شکل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و سبوس دار، لوبیاها و محصولات لبنی جزو همین خوراکی ها هستند. یک ساندویچ با نان سبوس دار، یک شیک پروتئین با شیر یا یک کاسه سوپ عدس با یک تکه میوه همگی جزو غذاهای خوب بعد از ورزش محسوب می شوند.    

بیشتر بدانیم: تغذیه ورزشکاران و نقش کربوهیدراتها

تنظیم: زهرا محبی
منبع: discovergoodnutrition

دیدگاه و نظرات

S
سلام من پودر کربوهیدرات گرفتم تازه میخوام شروع کنم برای افزایش وزن وزنم ۴۲ قدم ۱۶۳ ورزش نمیکنم میخوام همینجوری بخورم چجوری باید مصرف کنم؟؟ ایا بدون ورزش اگه بخورم ضرر داره؟؟ میشه با ابمیوه قاطی کرد و خورد؟؟
پوراطب گستر
با سلام نیم ساعت بعد از غذا با آب یا آبمیوه مخلوط کرده و میل کنید.
سامیار
با سلام و خسته نباشید ببخشید کربو رو اگه با اب مصرف کنیم نتیجه میگریم ؟ باتشکر
پوراطب گستر
با سلام بله مشکلی ندارد و می توانید استفاده کنید.
محمد
ی سوال داشتم می‌خواستم ببینم کربورو با شیرم میشه خورد
پوراطب گستر
با سلام بله مشکلی برای این موضوع وجود ندارد.
فاطمه
سلام ببخشید من میخوام کربومس مصرف کنم برا افزایش وزن ولی نمیتونم ورزش کنم بنظرتون ضرری نداره و برای من که ورزش نمیکنم چه مقدار باید استفاده کنم
پوراطب گستر
با سلام خیر مشکلی ندارد.
امیرحسسن شفیع خانی
قرص گین چه عوارضی داره؟
پوراطب گستر
با سلام خیر برای فرد سالم هیچ مشکلی ندارد.

ارسال دیدگاه جدید