پیشگیری از پوکی استخوان

پیشگیری از پوکی استخوان امر بسیار مهمی است. وقتی شما به سلامتی خود فکر می کنید، احتمالا به تغییراتی در سبک زندگی می اندیشید تا بتوانید از بیماری‌هایی مثل سرطان و بیماری قلبی جلوگیری کنید و کمتر پیش می آید که به سلامت استخوان‌هایتان توجه کنید اما سلامت استخوان از اهمیت زیادی برخوردار است.

پوکی استخوان بیماری شایعی است

پوکی استخوان بیماری است که در آن استخوان ها ضعیف شده و به راحتی می شکنند. در مراحل شدیدتر، ممکن است حتی با یک عطسه شکستگی استخوان ایجاد شود. حدود 10 میلیون نفر در آمریکا در حال حاضر مبتلا به این بیماری هستند و حدود 34 میلیون نفر در معرض خطر این بیماری هستند. آمارها نشان می دهد که حدود نیمی از زنان بالای 50 سال به دلیل پوکی استخوان دچار شکستگی های استخوانی می شوند. در مردان نیز، از هر 4 نفر ممکن است یک نفر مبتلا به شکستگی های استخوانی شوند. همه این آمارها به این دلیل است که پیشگیری از پوکی استخوان جدی گرفته نمی شود.

پیشگیری از پوکی استخوان

پیشگیری از پوکی استخوان را جدی بگیرید

شکستن استخوان مسئله جدی است مخصوصا در سالمندان. شکستگی های استخوان بیشتر در استخوان های لگن، ران و مچ اتفاق می افتد ولی ممکن است در استخوان های دیگر هم دیده شود. شکستگی استخوان باعث ایجاد درد شدید در آن ناحیه شده و همچنین این مسئله باعث می شود قد افراد کوتاهتر گردیده و حالت خمیده پیدا کنند. پوکی استخوان همچنین ممکن است مانع از این شود که شما به راحتی فعالیت هایی که دوست دارید را انجام دهید در نتیجه ممکن است این مسئله باعث ایجاد افسردگی در فرد شود. شکستگی های استخوان ممکن است مشکلات دیگری را نیز ایجاد کند. 20 % سالمندانی که دچار شکستگی استخوان در ناحیه لگن می شوند ظرف مدت 1 سال بعد، به دلیل مشکلات ناشی از شکستگی و یا در اثر جراحی برای ترمیم شکستگی می میرند و بیشتر کسانی که هم که زنده می مانند نیازمند مراقبت های طولانی مدت در منزل هستند.

پوکی استخوان هزینه بر است

کارشناسان پیش بینی می کنند تا سال 2025 پوکی استخوان مسئول  3 میلیون شکستگی و 3/25 میلیارد هزینه در سال خواهد بود. بنابراین پیشگیری از پوکی استخوان هزینه کمتری خواهد داشت.

آشنا شویم: قرص کلسیم هلث برست

پوکی استخوان به تدریج پیشرفت می کند

متاسفانه ممکن است متوجه نشوید که استخوان های شما در حال ضعیف شدن هستند. ممکن است در حال حاضر به پوکی استخوان مبتلا باشید و یا در معرض ابتلا به این بیماری باشید بدون اینکه متوجه شوید. معمولا شکستن استخوان اولین نشانه ای است که نشان می دهد شما مبتلا به این بیماری هستید. البته در این مرحله بیماری به شدت در شما پیشرفت کرده است. خوشبختانه سنجش تراکم استخوان می تواند قبل از بروز علایم ، این بیماری را نشان دهد. در نتیجه می توان موجب پیشگیری از پوکی استخوان شد.