کپسول مولتی فورهیم ویتالی تون

حتی اگر شما غذای کامل می خورید، بدست آوردن و جذب همه ویتامین ها و موادمعدنی که توسط سازمان غذا و دارو برای داشتن سلامتی در بلندمدت توصیه شده می تواند سخت و دشوار باشد. برخی مکمل ها که دوز و ترکیبشان به صورت اختصاصی برای آقایان تنظیم شده است همچون کپسول مولتی فورهیم ویتالی تون می تواند نیازهای روزانه آقایان به مواد مغذی را تامین و تکمیل کند. مکمل مولتی فورهیم ویتالی تون حاوی ترکیبات مغذی بسیاری است که در اینجا به برخی از آنها و خواصشان اشاره می کنیم.

ویتامین A

ویتامین A که به رتینول معروف است، وظایف مهمی در بدن دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • کمک به سیستم دفاعی بدن که بتواند در برابر بیماری و عفونت بدرستی کار کند 

  • کمک به بینایی و دیدن اشیا در محیط کم نور

  • کمک به سالم نگه داشتن پوست و اطراف برخی از نقاط بدن از جمله بینی

مقدار ویتامین A موردنیاز برای افراد 19 تا 64 ساله به صورت زیر می باشد:

  • 900 میکروگرم در روز برای مردان
  • 700 میکروگرم در روز برای زنان

   یک واحد مکمل بتاکاروتن برابر0.3 میکروگرم RAE است.

ویتامین B5

ویتامین B5 که پنتوتنیک اسید نام دارد، یکی از مهمترین ویتامین ها برای انسان است. این ویتامین برای ساختن گلبول های خون ضروری بوده و به تبدیل موادغذایی به انرژی کمک می کند. 
ویتامین B5 یکی از هشت ویتامین گروه B است. همه ویتامین های گروه B در تبدیل پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها به انرژی کمک می کنند. ویتامین های گروه B برای موارد زیر ضروری هستند:

  • داشتن پوست، مو و چشم های سالم
  • کارکرد صحیح سیستم عصبی و کبد
  • سالم نگه داشتن دستگاه گوارش
  • ساختن گلبول های قرمزخون که اکسیژن را به اعضای بدن می رساند
  • ساختن هورمون های جنسی و مرتبط با استرس در غدد آدرنال
کپسول مولتی فورهیم ویتالی تون

سیلیکون

سیلیکون یک ماده معدنی است که به طور طبیعی یافت می شود. بیشتر غذاها از جمله آب، آبجو، قهوه و برخی سبزیجات حاوی سیلیکون هستند. مکمل های سیلیکون به صورت دارو استفاده می شوند. سیلیکون برای استخوان های ضعیف (استئوپورز یا پوکی استخوان)، بیماری قلبی، چین و چروک پوست و دیگر بیماری ها استفاده می شود اما تاکنون شواهد علمی اکثر این مصارف را تایید نکرده اند. ماده مغذی سیلیکون را با ماده شیمیایی سیلیکون اشتباه نگیرید. ماده شیمیایی سیلیکون نام یک گروه از موادی است که شبیه پلاستیک است که حاوی سیلیکون، اکسیژن و دیگر موادشیمیایی است. از این سیلیکون برای ساختن پروتز سینه، لوله گذاری و انواعی از وسایل پزشکی استفاده می شود. 

جنسینگ

غالبا از جنسینگ به عنوان پادشاه همه گیاهان یاد می شود که بهترین گیاهی است که به بهبود آرامش کمک می کند. جنسینگ به گیاه محرک و شهوت زا معروف است و از آن برای درمان اختلال جنسی و نیز تقویت رفتار جنسی در طب سنتی چین استفاده می شود. نتایج مطالعات حیوانی، رابطه مثبت بین جنسینگ و لذت جنسی و عملکرد قوای جنسی را نشان دادند که این اثرات در مطالعات کنترل-موردی در انسان به تایید رسیده است. به علاوه جنسینگ، کیفیت و تعداد اسپرم در افراد سالم و بیماران نابارور که تحت درمان هستند را بهبود می بخشد. 

inner2_22_23.jpg

کوآنزیم Q10

کوآنزیم Q10 یک ماده مغذی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این ماده مغذی در بیشتر مواد غذایی وجود دارد. کوآنزیم Q10 همانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب حفاظت می کند و نقش مهمی در متابولیسم دارد.   

روی (زینک)

روی یک ماده معدنی مهم است که سلول ها از آن برای سوخت و ساز موادمغذی استفاده می کنند. کارکرد سیستم ایمنی، تولید پروتئین و DNA و تقسیم سلول همگی با سطح روی در بدن ارتباط دارند. روی به بدن مردان کمک می کند تا هورمون تستسترون تولید کند. به همین دلیل سطح روی در بدن می تواند بر اختلال نعوظ تاثیر بگذارد.

سلنیوم

سلنیوم بدلیل خواص آنتی اکسیدانی مورد توجه قرار گرفت. آنتی اکسیدان ها از سلول ها در برابر آسیب حفاظت می کنند. شواهد درباره کاهش خطر سرطان پروستات با مصرف مکمل های سلنیوم ترکیبی بوده است اما اکثر مطالعات نشان می دهند که سلنیوم هیچ گونه مزیت و فایده ای ندارد. به نظر می رسد که سلنیوم بر خطر ابتلا به سرطان ریه یا کالورکتال تاثیر دارد. اما آگاه باشید که برخی مطالعات نشان می دهند که سلنیوم ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست غیرملانوما را کاهش دهد.
برخی بیماری ها مثل HIV، بیماری کرون و دیگر بیماری ها با پایین آمدن سطح سلنیوم ارتباط دارند. 
سلنیوم برای درمان بسیاری از بیماری ها اعم از آسم، آرتروز، شوره سر تا ناباروری مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال نتایج جامع و کامل نیست.  

آشنا شویم با مکمل: کپسول مولتی فورهیم ویتالی تون

کپسول مولتی فورهیم ویتالی تون

کپسول مولتی فورهیم ویتالی تون برای آقایان

کپسول مولتی فورهیم ویتالی تون مکمل تغذیه ای مخصوص آقایان است که حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی به همراه کوآنزیم کیوتن و عصاره گیاه جینسینگ جهت تامین نیازهای روزانه و افزایش انرژی می باشد. کپسول مولتی ویتامین مولتی فورهیم ویتالی تون علاوه بر دارا بودن طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مینرال‌ها حاوی ترکیباتی است که منحصراً برای آقایان مفید است.
روش مصرف کپسول مولتی فورهیم ویتالی تون: روزانه دو کپسول همراه با آب میل شود.

تنظیم: زهرا محبی(کارشناس ارشد تغذیه)
منبع: takecareofnhs,healthline,webmd

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید