راهنمای خرید مکمل بدنساری

مکمل های بدنسازی امروزه بین جوانان محبوبیت زیادی دارند و بسیاری از افراد برای داشتن اندامی مناسب سعی می کنند از این مکمل ها استفاده کنند. اما سوالی که بیشتر جوانان می پرسند این است که برای خرید مکمل ورزشی اصل و مناسب که برای پرورش اندام مناسب باشد و عارضه ای برای بدن نداشته باشد چه نکاتی را در نظر داشته باشیم. همین سوالات ما را بر این داشت که مقاله ای در مورد مصرف و خرید مکمل ورزشی بنویسیم. در این مقاله به فاکتورهای مهمی که برای این مساله نیاز است اشاره می کنیم. بیشتر این مکمل‌ ها را به راحتی می توان در داروخانه ‌ها، فروشگاه‌ های مواد غذایی بهداشتی و فروشگاه های آنلاین پیدا کرد. همیشه سعی کنید هر گونه مکملی را تنها از داروخانه یا داروخانه های آنلاین تهیه کنید. در داروخانه ها نظارت خوبی وجود دارد و احتمال فروش اجناس تقلبی و قاچاق بسیار کم است.  

در خرید مکمل بدنساری چه نکاتی مهم است؟

متاسفانه، همه مکمل ‌ها یکسان ساخته نمی ‌شوند و بسیاری از شرکت ‌ها ترجیح می‌ دهند محصولات خود را با مواد پرکننده و افزودنی پر کنند تا به جای سلامتی و اثربخشی، سودآوری مالی داشته باشند. بنابراین چگونه می توان مطمئن بود که یک مکمل باکیفیت خریداری می کنید؟ در  این قسمت چند نکته ساده برای انتخاب بهترین مکمل ها برای مردان و زنان ارائه می دهیم که می توانند کمک کننده باشند.
از یک داروخانه معتبر خرید کنید: خرید از شرکتی که سابقه تولید محصولات با کیفیت بالا دارد یک راه مطمئن برای اطمینان از این است که محصولی اصل خریداری می کنید که با کیفیت ساخته شده است.
برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید و مراقب افزودنی ها باشید: در خرید مکمل ورزشی توجه کنید که محصولاتی که مملو از مواد افزودنی و پرکننده هستند به شما یک هشدار می دهند که ممکن است واقعا آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت نکنید. به دنبال مکمل هایی با حداقل مواد اضافی و بدون پرکننده های اضافه باشید تا مطمئن شوید که بهترین کیفیت ممکن را دریافت می کنید.
سایر منابع را بررسی کنید و به کمک اینترنت تحقیق کنید: به دنبال شرکت ‌های مستقلی باشید که کیفیت محصولات را ارزیابی می‌ کنند و در مورد برندهایی که می ‌توان به آ‌نها اعتماد کرد، مشاوره ارائه می‌ دهند.
ارزانتر همیشه بهتر نیست: اگر قیمت یک محصول نصف قیمت سایر محصولات مشابه باشد، بی دلیل نیست و می تواند نشان دهنده این باشد که محصول مناسبی نیست. قیمت بالاتر اغلب می تواند نشان دهنده استانداردهای کیفیت بالاتر باشد، به این معنی که به طور کلی محصول بهتری خریداری می کنید.

با مکمل های بدنسازی مناسب آشنا شوید: مکمل های ورزشی ویواپاور

روش مصرف مکمل های بدنسازی

فراموش نکنید که مکمل ‌ها تنها یک تکه از پازل هستند، به همین دلیل بسیار مهم است که در کنار یک رژیم غذایی سالم استفاده شوند. چراکه مکمل‌ ها راه حلی سریع برای عملکرد بهتر و نتایج سریع ‌تر نیستند. با افراط و تفریط نیز نمی توان سرعت و عملکرد ورزشی را بهبود داد. به عنوان مثال، با دو یا سه برابر کردن دوز مولتی ویتامین ها، تأثیرشان بیشتر نمی شود و حتی اگر در مقادیر بیش از حد می توانند خطرناک باشند.
افزودن پروتئین وی به اسموتی بعد از تمرین می ‌تواند راهی موثر برای تقویت رشد عضلانی باشد، اما نوشیدن چندین شیک پروتئینی در روز بدون ایجاد تغییرات دیگری در رژیم غذایی و عملکرد ورزشی می ‌تواند باعث افزایش وزن شود و اغلب این روش مورد علاقه ورزشکاران است. دوست دارند تغییری در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ندهند و تنها با مصرف چند مکمل غذایی به اندام دلخواه خود برسند. رعایت دوز مصرفی مکمل ها و هرآنچه در دستورالعمل هر مکمل آمده است از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. توجه داشته باشید دستورالعمل ها می توانند از یک برند به برند دیگر متفاوت باشند.

خرید مکمل بدنساری

روش ترکیب مکمل ها برای ورزشکاران

مکمل های ورزشی باید برای تکمیل یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده شوند. وقتی به درستی استفاده شوند، می توانند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند و به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک کنند. مکمل های حاوی ویتامین و مواد معدنی را به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید و با صبحانه مصرف کنید تا به جذب حداکثری مکمل ها کمک کنید. پودرهای پروتئینی مانند کلاژن، گلوتامین یا پروتئین وی را می توان به عنوان بخشی از یک میان وعده یا اسموتی بعد از تمرین، دقیقا بعد از ورزش برای تقویت رشد عضلات و کمک به ریکاوری مصرف کرد. مطالعات نشان می دهد که کراتین نیز باید بعد از ورزش مصرف شود تا حداکثر تاثیر را بر قدرت فیزیکی و نسبت عضله به چربی بدن داشته باشد.
این مکمل های ورزشی را می توانید با برخی از مواد غذایی ترکیب کنید تا سلامتی و عملکرد ورزشی خود را افزایش دهید. مواد غذایی مانند روغن نارگیل، اسفناج، انواع توت ها، آب نارگیل، چغندر و دانه های چیا می توانند به تقویت انرژی و پر شدن ذخایر بدن کمک کنند و به عنوان مکمل های ریکاوری طبیعی برای ورزشکاران عمل کنند.

طرز استفاده از مکمل های بدنسازی

اگر به دنبال چند راه خلاقانه جدید برای اضافه کردن چند مکمل ورزش و بدنسازی به رژیم غذایی خود هستید می توانیم راهکارهایی را به شما ارائه دهیم. بسیاری از مکمل ‌های پودری مانند کلاژن، پروتئین وی و کراتین را می ‌توان در دستور پخت غذا های مورد علاقه ‌تان جایگزین کرد تا پروتئین زیادی در وعده غذایی میل کنید. می توانید از پروتئین کره بادام زمینی، پنکیک پروتئینی، لاته چای سبز، اسموتی پروتئین موز شکلاتی کره بادام زمینی و بار پروتئین در کنار پودرهای پروتئینی استفاده کنید.

خطرات و عوارض مکمل بدنساری

مکمل ها را از داروخانه های قابل اعتماد خریداری کنید و دستورالعمل ‌های شرکت سازنده را به دقت دنبال کنید تا از عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری کنید. مصرف مقادیر بالاتر از دوز توصیه شده می تواند خطر علائم منفی را افزایش دهد و به جای کمک به عملکرد ورزشی، به بدن آسیب برساند.
برچسب مواد تشکیل دهنده مکمل ها را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که معیارهای واجد شرایط بودن به عنوان مکمل های تمیز برای ورزشکاران را دارند. عوامل نظارتی مختلف، قوانین و محدودیت‌ های خاصی دارند که تعیین می‌ کنند کدام مواد مکمل برای ورزشکاران در ورزش‌ های مختلف قانونی در نظر گرفته می‌شوند. حتما با موارد ممنوع و مجاز آشنا شوید تا دچار اشتباهی نشوید که دوپینگ تلقی نشود.
در نهایت، اگر سابقه بیماری زمینه ‌ای دارید یا دارویی مصرف می‌ کنید، قبل از شروع مصرف مکمل ‌ها با پزشک خود مشورت کنید، زیرا برخی از مکمل ‌ها ممکن است شرایط بیماری های خاصی را بدتر کنند و یا با داروهای خاصی تداخل داشته باشد. اگر هرگونه عوارض جانبی تجربه کردید، با یک پزشک صحبت و مصرف مکمل را قطع کنید یا میزان مصرف را کاهش دهید.

کلام آخر
مکمل بدنساری را می توان به یک رژیم غذایی مغذی اضافه کرد تا به عملکرد بهتر کمک کند. مکمل هایی مانند کلاژن، پروتئین آبگوشت استخوان، مولتی ویتامین ها، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین وی، ویتامین D و گلوتامین همگی می توانند در تسریع ریکاوری، افزایش رشد عضلات و بهبود درصد چربی بدن موثر باشند. انتخاب یک مکمل با کیفیت بالا مهم است. برچسب مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید و هنگام خرید مکمل غذایی از یک برند معتبر خرید کنید. مهمتر از همه، از این مکمل ها طبق دستورالعمل استفاده کنید.

گردآورنده: نگار رفیعی
منبع: draxe

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید