رژیم گولو برای کاهش وزن موثر است؟

رژیم غذایی گولو یک برنامه محبوب است که بدون نیاز به نیازی به ردیابی دقیق کالری یا ریزمغذی ها، می توانید از خوردن غذای مورد علاقه تان لذت ببرید و وزن خود را کم کنید. برای برخی افراد، این رژیم با متعادل کردن سطح هورمون ها و ثابت نگه داشتن قند خون، برای کاهش وزن بسیار مفید است. رژیم گولو یک برنامه رژیم غذایی کاهش وزن است که بر تنظیم سطح انسولین برای بهینه سازی کاهش وزن متمرکز است.

رژیم گولو چیست؟

رژیم گولو توسط تیمی متشکل از متخصصان تغذیه، پزشکان و داروسازان، به عنوان رژیمی برای کاهش وزن، چربی سوزی و افزایش متابولیسم طراحی شده است. این رژیم غذایی بر غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین تمرکز دارد تا از افزایش و کاهش سطح قند خون یا انسولین جلوگیری کند. به گفته سازندگان این رژیم، لذت بردن از این غذاهای رژیمی تثبیت کننده قند خون می تواند باعث افزایش چربی سوزی و شروع کاهش وزن شود. همچنین با افزایش متابولیسم می توان تا 30 درصد بیشتر از یک رژیم غذایی معمولی غذا مصرف کرد.

گولو چگونه کار می کند؟

مانند سایر برنامه های رژیم غذایی، رژیم گولو از ترکیبی از اصلاحات رژیم غذایی، تغییرات سبک زندگی و مکمل ها برای ترویج کاهش وزن استفاده می کند. این رژیم شبیه به رژیم غذایی کم گلیسمی است که بر خوردن مواد غذایی تاکید دارد که سطح قند خون را افزایش نمی دهد. مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، پروتئین ها، چربی های سالم و غلات کامل در این رژیم توصیه شده و غلات تصفیه شده، نوشیدنی های شیرین شده با شکر و مواد فرآوری شده محدود می شوند.
رژیم گولو بر اساس "ماتریس سوخت متابولیک" است که باید چهار "گروه سوخت" که شامل کربوهیدرات ها، سبزیجات، پروتئین ها و چربی ها می باشد، را در رژیم غذایی خود داشته باشید. با هر وعده غذایی، باید یک تا دو سهم از هر گروه سوخت را بگنجانید و توجه ویژه ای به اندازه سهم های مشخص شده در رژیم غذایی داشته باشید. همچنین از مفهومی به نام "نقاط تناسب" استفاده می کند، که با یک سیستم امتیاز مخصوص به شما امکان می دهد با ورزش بیشتر، غذای بیشتری بخورید.

رژیم گولو برای کاهش وزن موثر است؟

مواد غذایی مجاز در رژیم گولو:

در رژیم غذایی گولو، می ‌توانید گروه‌ های مختلف سوخت را ترکیب کنید تا وعده ‌های غذایی متعادلی ایجاد شود. در حالت ایده آل، باید یک تا دو وعده از هر یک از گروه های سوخت زیر را در وعده های غذایی خود بگنجانید:
پروتئین: گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ، لبنیات
چربی ها: روغن نارگیل، کره گیاهی، روغن زیتون، آجیل، دانه ها
کربوهیدرات ها: میوه ها (توت ها، سیب، پرتقال)، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی سفید، حبوبات، غلات کامل (کینوا، گندم سیاه، برنج قهوه ای)
سبزیجات: سبزیجات برگدار، خیار، کرفس، گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، گوجه فرنگی
در رژیم گولو مصرف مکمل هایی مانند منیزیم، زینک، کروم، رودیولا، اینوزیتول، عصاره ریشه زرشک، عصاره گاردنیا، عصاره برگ موز، عصاره پوست سالسیا و عصاره میوه سیب توصیه می شود.

با مکمل های مناسب برای کاهش وزن آشنا شوید: کپسول کرومیوم پلاس ویواتیون

مواد غذایی که باید محدود شوند:

غذاهای فرآوری شده: چیپس سیب زمینی، چوب شور، کلوچه، کراکر، دسرهای بسته بندی، غلات تصفیه شده
نوشیدنی های شیرین شده با شکر: نوشابه، آب میوه، چای شیرین، نوشیدنی های ورزشی
شیرین کننده های مصنوعی: آسپارتام، سوکرالوز، ساخارین و غیره.

آیا واقعا به کاهش وزن کمک می کند؟

این رژیم غذایی بر اساس چندین اصل محکم برای کاهش وزن طراحی شده است. این رژیم مواد فرآوری شده و غذاهای شیرین را محدود و مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی را تشویق می کند. همچنین ورزش منظم بخشی از آن است که یک جزء مهم برای هر برنامه کاهش وزن است. مطالعات کمی در مورد اثربخشی رژیم غذایی گولو وجود دارد، اگرچه مهم است که توجه داشته باشید که همه آنها توسط سازندگان این برنامه انجام شده و تامین مالی شده اند.

فواید رژیم گولو

اساس این برنامه، چندین اصل محکم کاهش وزن است و باعث می شود رژیم غذایی خود را با غذاهای سالم و کامل پر و تنقلات، مواد غذایی فرآوری شده و شیرین کننده های مصنوعی را محدود کنید. همچنین این رژیم شامل ورزش است که می تواند از کاهش وزن طولانی مدت حمایت کند و سلامت کلی را بهبود بخشد. ایجاد این تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی نه تنها به کنترل وزن کمک می کند، بلکه ممکن است قند خون، سلامت قلب، سطح انرژی و موارد دیگر را نیز بهبود بخشد. مصرف یک رژیم غذایی متعادل و غنی از غذاهای مغذی می تواند تضمین کند که نیازهای تغذیه ای خود را برآورده می کنید تا از کمبودها جلوگیری شود.

نکات منفی

یکی از بزرگترین معایب رژیم گولو هزینه آن است. پیروی از این رژیم می تواند در دراز مدت بسیار گران باشد. علاوه بر این، با وجود اینکه مکمل رژیم غذایی گولو حاوی ترکیبی از عصاره‌ های گیاهی است که ممکن است به کنترل قند خون و مدیریت وزن کمک کند، این مکمل حاوی بسیاری از مواد معدنی و ریز مغذی‌ ها است که به راحتی می ‌توان با پیروی از یک رژیم غذایی سالم به‌ دست آورد.
شکایات رایج از این رژیم شامل احساس عصبانیت و خستگی است. برخی می گویند که برنامه ای که برای ردیابی میزان مصرف استفاده می شود کاربر پسند نیست. همچنین گفته می شود این رژیم باعث عوارض جانبی مانند اضطراب و ضربان قلب سریع می شود که به طور بالقوه می تواند خطرناک باشد.
اگرچه این رژیم شامل چندین جزء مهم از یک رژیم غذایی سالم است، مطالعات بی طرفانه در مورد رژیم غذایی گولو کم است. تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

رژیم های جایگزین

چندین رژیم دیگر نیز بر همان اصول رژیم گولو تکیه دارند. به عنوان مثال، رژیم متابولیک با هدف افزایش متابولیسم بدن برای کاهش وزن موثر است. رژیم غذایی مقاومت به انسولین، مواد فرآوری شده و تصفیه شده را کاهش می دهد تا حساسیت به انسولین را به حداکثر برساند. رژیم های دیگر مانند رژیم اتکینز نیز مصرف کربوهیدرات را برای کاهش وزن و تثبیت قند خون محدود می کنند.
اگرچه بسیاری به دنبال بهترین رژیم غذایی دیابتی، بهترین قرص های لاغری یا بهترین رژیم غذایی برای از بین بردن چربی شکم هستند، اما برای دستیابی به نتایجی که به دنبال آن هستید، لزوما نیازی به پیروی از یک رژیم غذایی یا خرید محصولات گران ندارید. گنجاندن انواع غذاهای سالم در رژیم غذایی، محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و ورزش منظم در برنامه روزانه، تمام آن چیزی است که برای دستیابی به سلامتی بهتر لازم است.

خطرات و عوارض جانبی

مهم است که قبل از شروع هر رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید، مخصوصا اگر مشکلات زمینه ای دارید. این رژیم غذایی شامل ورزش و مکمل کاهش وزن است، که هر دوی آنها در صورت داشتن هر گونه شرایط سلامتی، مهم هستند. همچنین شواهد محدودی در مورد ایمنی رژیم گولو برای کودکان یا زنان باردار یا شیرده وجود دارد. بنابراین استفاده از این رژیم در این افراد توصیه نمی شود.

کلام پایانی
رژیم گولو یک برنامه غذایی است که برای تثبیت سطح انسولین و قند خون برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن طراحی شده است. این برنامه ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش، همراه با مکملی که حاوی ترکیبی از چندین عصاره گیاهی و مواد معدنی است، می باشد. با این برنامه، در هر وعده غذایی یک تا دو واحد کربوهیدرات، سبزیجات، چربی ها و غذاهای پروتئینی مصرف می کنید و مصرف غذاهای فرآوری شده محدود می شود. این رژیم بر غذاهای سالم و ورزش تاکید دارد، بنابراین می تواند برای کاهش وزن موثر باشد. رژیم گولو تا حدودی محدود کننده، گیج کننده و پرهزینه است و در درازمدت پیگیری آن دشوار است. خوشبختانه، تنها با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی و انجام فعالیت بدنی، می توانید به سطوح قند خون بهتر، کاهش وزن و بهبود سلامت کلی دست یابید.

منبع:draxe

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید