بهترین زمان مصرف BCAA

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیایید این است که بهترین زمان مصرف BCAA چه زمانی می باشد؟ در این مقاله سعی شده است که به این سوال متداول پاسخ داده شود. چه مقدار اسیدهای آمینه شاخه دار مصرف کنیم؟ توصیه می شود که بین 4 تا 20 گرم BCAA در روز مصرف کنید. دوز دقیق و نسبت لوسین به ایزولوسین و والین هنوز یکی از موضوعات مورد بحث در مقالات می باشد اما اکثر مطالعات، دوز 4 تا 20 گرمی BCAA را پیشنهاد داده اند که معمولا به چندین دوز تقسیم می شود.
 

بهترین زمان مصرف BCAA

مکمل BCAA را قبل، در حین و یا بعد از تمرینات مصرف کنید.
BCAA را می توان قبل، در حین و بعد از تمرینات مصرف کرد که این، سطح اسیدآمینه را در جریان خون به سرعت افزایش می دهد، ساخت و تولید پروتئین را تقویت می کند و از شکسته شدن پروتئین های عضله جلوگیری می کند. اگر احساس می کنید که رژیم غذاییتان نمی تواند بقدر کافی BCAA را به شکل پروتئین کاملی که از گوشت، لبنیات، ماهی و تخم مرغ بدست می آید تامین کند، این مکمل را بین وعده های غذایی مصرف کنید. مکمل BCAA به صورت کپسول یا به شکل پودر ساده یا طعم دار که با آب مخلوط می شود، فروخته می شود. بیاد داشته باشید که طعم مخلوط آب و پودر ساده BCAA (بدون مواد طعم دار) مورد پسند همه نیست می تواند کمی تلخ باشد.   
 

بهترین زمان مصرف BCAA

غالبا چه زمانی باید BCAA را مصرف کنم؟

مصرف BCAA را به یک عادت تبدیل کنید. مطالعات مزایای این مکمل را بعد از یک هفته یا بیشتر مشاهده کردند.
نتایج مطلوب با استفاده دایمی و طولانی مشاهده شد. به نظر می رسد که فعالیت آنزیمی که برای شکستن BCAA ضروری است، در پاسخ به جذب عادتی افزایش می یابد. بیشتر مطالعات، مزیت این مکمل را بعد از یک هفته یا بیشتر مشاهده کردند.    

با مکمل های بی سی ای ای آشنا شوید: قرص مگا بی سی ای ای 5:1:1 ویواپاور

کلام آخر:

BCAAها برای ورزشکاران، افرادی که ورزش های طولانی و با حجم بالا انجام می دهند، افرادی که رژیم غذایی محدود دارند و از منابع غذایی به طور کامل و کافی استفاده نمی کنند و یا کسانی که در معرض خطر از دست دادن عضلات کم چرب هستند سودمند است. تحقیقات نشان دادند که مصرف دوز 4 تا 20 گرمی مکمل BCAA برای افراد بزرگسال سالم به مدت طولانی (یک هفته یا بیشتر) مزیت های بیشتری نسبت به مصرف کوتاه مدت دارد. دوز2 تا 3 گرمی لوسین را بین وعده های غذایی، قبل، در حین و بعد از تمرینات استفاده کنید تا ساختن پروتئین ها در عضله به حداکثر برسد. مصرف متوالی مقداری BCAA در طول یک دوره تمرین طولانی برای به تاخیر انداختن شروع خستگی و پیشگیری از شکسته شدن و از بین رفتن بافت عضله سودمند است.        

تنظیم: زهرا محبی
منبع: guenergy
 

دیدگاه و نظرات

پوریا
سلا
مهدی
سلام من قبل تمرین 3تا بعد تمرین سه تا مشکلی که ندارد
پوراطب گستر
با سلام خیر مشکلی ندارد.
رحیم نمازی
سلام من ۱۶ سالمه میتونم از bcaaاستفاده کنم
پوراطب گستر
با سلام مصرف مکمل ورزشی برای زیر 18 سال توصیه نمی شود.
علیرضا
میشه با پروتئین وی هم خورد
پوراطب گستر
با سلام بله هر دو با هم قابل استفاده هستند.
گرگ خسته
سلام میشه ال آرژانین بی سی دبل ای باهم خورد مشکلی به وجود نمیاد؟
پوراطب گستر
با سلام خیر مشکلی ندارد.
حسین نجفلو
سلام ممنون بابت سایت خوبتون. میخواستم‌بدونم مصرف هم زمان bcaaوglutamine تداخل باهم نداره ینی باهم قاطی کنم بخورم و این که یکساعت قبلشم وی میخورم

ارسال دیدگاه جدید