ایموکپ ویواتیون

سیستم ایمنی بدن از مجموعه پیچیده ای از سلول ها، فرآیندها و مواد شیمیایی تشکیل شده است که به طور مداوم از بدن در برابر عوامل بیماری زا مهاجم از جمله ویروس ها، سموم و باکتری ها دفاع می کند. سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن در تمام طول سال کلید پیشگیری از عفونت و بیماری است. انتخاب سبک زندگی سالم با مصرف غذاهای مغذی، خواب کافی و ورزش، مهم ترین راه های تقویت سیستم ایمنی بدن است.

مکمل ایموکپ ویواتیون برای تقویت سیستم ایمنی

تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل‌ها با برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی، گیاهان و ... می‌تواند به بهبود پاسخ ایمنی کمک کند و به طور بالقوه در برابر بیماری محافظت کند. در این مقاله مکمل ایموکپ ویواتیون که به صورت اختصاصی برای تقویت سیستم ایمنی تولید شده است را بررسی می کنیم. در این محصول انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها موجود هستند. ایموکپ دارای ویتامین های دی، ای، سی، زینک، آقطی سیاه، سلنیوم، سیر، بتاگلوکان، جینسینگ و اکیناسه است.

ویتامین D

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. ویتامین D به مونوسیت‌ها و ماکروفاژها در مبارزه با پاتوژن ها کمک و التهاب را کاهش می‌دهد .بسیاری از افراد دچار کمبود این ویتامین هستند که ممکن است بر عملکرد سیستم ایمنی تأثیر منفی بگذارد. در واقع، سطح پایین ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، از جمله آنفولانزا و آسم مرتبط است. برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل ویتامین D ممکن است پاسخ ایمنی را بهبود بخشد. در واقع، تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف این ویتامین ممکن است از عفونت های دستگاه تنفسی پیشگیری کند.
ویتامین D به دلیل تأثیر آن بر سیستم ایمنی در ارتباط با COVID-19 بسیار مورد تحقیق قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین D می‌تواند التیام را تسریع و التهاب را در سیستم تنفسی متوقف کند.

زینک

روی یک ماده معدنی است که برای رشد سلول های ایمنی مورد نیاز است و نقش مهمی در پاسخ التهابی دارد. و در مکمل ایموکپ ویواتیون وجود دارد. روی همچنین به طور خاص از موانع بافتی در بدن محافظت  و به جلوگیری از ورود پاتوژن های خارجی کمک می کند. کمبود این ماده مغذی به طور قابل توجهی بر توانایی سیستم ایمنی برای عملکرد صحیح تأثیر می گذارد و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت و بیماری از جمله ذات الریه را افزایش می دهد. طبق تحقیقات، مشخص شده است که 16 درصد از عفونت های تنفسی در سراسر جهان به دلیل کمبود روی است. کمبود روی حدود 2 میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و در افراد مسن بسیار شایع است. در واقع، تا 30 درصد از افراد مسن دچار کمبود این ماده مغذی هستند. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که مکمل‌های روی ممکن است از عفونت‌های دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی پیشگیری کنند. مصرف طولانی مدت روی معمولا برای بزرگسالان سالم بی خطر است، تا زمانی که دوز روزانه زیر 40 میلی گرم باشد.

ایموکپ ویواتیون

ویتامین C

ویتامین Cبه دلیل نقش مهمی که در تقویت سیستم ایمنی دارد، شاید محبوب ترین مکمل مصرفی برای محافظت در برابر عفونت باشد و بنابراین در ایموکپ ویواتیون نیز وجود دارد. این ویتامین از عملکرد سلول های ایمنی پشتیبانی و توانایی آنها را برای محافظت در برابر عفونت افزایش می دهد. همچنین با پاکسازی سلول‌های قدیمی و جایگزینی آنها با سلول‌های جدید، به سلامت سیستم ایمنی کمک می‌کند. ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند. نشان داده شده است که مکمل ویتامین C مدت و شدت عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی را کاهش می دهد.
یک بررسی نشان داد که مصرف منظم مکمل‌های ویتامین C تا 50 درصد باعث کاهش بروز سرماخوردگی در افراد تحت استرس فیزیکی بالا، از جمله دوندگان ماراتن و سربازان می‌شود.

آقطی سیاه

آقطی سیاه (Sambucus nigra) مدت‌ها برای درمان عفونت‌ها استفاده می‌شده است. در مطالعات، عصاره آقطی پتانسیل ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی را در برابر پاتوژن هایی که موجب عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی شده و سویه های ویروس آنفولانزا نشان داده است. علاوه بر این، پاسخ سیستم ایمنی را تقویت و به کم کردن مدت و شدت سرماخوردگی و کاهش علائم عفونت های ویروسی کمک کند. مروری بر 4 مطالعه نشان داد که مکمل های الدربری به طور قابل توجهی علائم تنفسی فوقانی ناشی از عفونت های ویروسی را کاهش می دهد.
لازم به ذکر است که هیچ مطالعه منتشر شده ای، استفاده از آقطی را برای درمان کرونا ارزیابی نکرده است.

با مکمل های تقویت سیستم ایمنی آشنا شوید: سافت ژل ایموکپ ویواتیون

سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی ضروری برای تقویت سیستم ایمنی است. تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که مکمل‌های سلنیوم ممکن است دفاع ضد ویروسی در برابر سویه‌های آنفولانزا، از جمله H1N1 را تقویت کنند. 

سیر

سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی قوی است. تحقیقات نشان داده است که سیر با تحریک سلول های محافظتی مانند سلول های NK و ماکروفاژها، سیستم ایمنی را تقویت می کند. با این حال، تحقیقات انسانی در مورد آن محدود است.

اکیناسه

اکیناسه (Echinacea) یک نوع گیاه است. گونه های خاصی آن موجب تقویت سیستم ایمنی می شوند و ممکن است اثرات ضد ویروسی بر علیه چندین ویروس تنفسی، از جمله رینوویروس ها داشته باشند.

بتا گلوکان

بتا گلوکان ها فیبرهای محلول هستند که از دیواره سلولی باکتری ها، قارچ ها، مخمرها و برخی گیاهان به دست می آیند و ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهند. بتا گلوکان ها ممکن است از جذب کلسترول از غذا توسط بدن جلوگیری کنند. همچنین ممکن است با افزایش مواد شیمیایی که از عفونت جلوگیری می کنند، سیستم ایمنی را تقویت کنند. البته بتا گلوکان ها بیشتر برای بیماری های قلبی و کلسترول بالا استفاده می شوند.

جینسینگ

ایموکپ ویواتیون حاوی جینسینگ است و قرن هاست که انواع مختلف ریشه جینسینگ به عنوان درمان در آسیا و آمریکای شمالی استفاده می شود. اما مزایای آن برای اکثر بیماری ها به طور جدی مورد تحقیق قرار نگرفته است. برخی از مطالعات نشان داده اند که جینسینگ ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. شواهدی وجود دارد که یک نوع خاص از عصاره جینسینگ آمریکایی ممکن است تعداد و شدت سرماخوردگی در بزرگسالان را کاهش دهد.

ایموکپ ویواتیون

ایموکپ یک مکمل مناسب برای تقویت سیستم ایمنی است که در بسته های 30 عددی به بازار عرضه می شود. توصیه می شود روزانه دو عدد بعد از وعده های غذایی میل شود. 

گردآورنده: نگار رفیعی (کارشناس ارشد تغذیه)
منبع: healthline

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید