مولتی فور هر

همه ما می دانیم که خانم ها در دوران های مختلف زندگی با توجه به ویژگی های فیزیولوژیک خود، به مواد غذایی متنوع و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. قاعدگی، بارداری، شیردهی و... می توانند روی سلامت زنان تاثیر داشته باشند و اهمیت سلامت زنان برای داشتن جامعه ای سالم بر کسی پوشیده نیست.
بهترین راهکار برای تامین همه مواد مورد نیاز بدن زنان، استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از انواع مواد غذایی مفید است، اما با توجه به رژیم غذایی نادرستی که بیشتر افراد جامعه از آن تبعیت می کنند، تامین ویتامین ها و مواد معدنی برای زنان دشوار شده است. از این رو مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند این کمبودها را جبران کند.
 

ویتامین ها و مینرال های مولتی فور هر

در این مقاله سعی داریم درباره مولتی ویتامین مولتی فور هر ویتالی تون توضیح دهیم. این مولتی ویتامین حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت زنان، پیشگیری از سندروم پیش از قاعدگی، رفع مشکلات یائسگی، آمادگی برای بارداری و شیردهی است و بنابراین برای همه سنین قابل استفاده است. حال به بررسی اجزا آن می پردازیم.

آهن

آهن موجود در مولتی فور هر به افزایش میزان گلبول های قرمز در بدن و حفظ سلامت خون کمک می کند. زنان با خونریزی شدید قاعدگی یا زنان باردار به آهن بیشتری نیاز دارند. آهن بسیار کم ممکن است منجر به کم خونی شود. زنان 19 تا 50 ساله به 18 میلی گرم آهن در روز، زنان باردار به 27 میلی گرم آهن روزانه و زنان 51 سال و بالاتر به 8 میلی گرم آهن در روز نیاز دارند.

اسید فولیک

اسید فولیک خطر تولد نوزادی با مشکلات نخاعی مانند اسپینا بیفیدا را کاهش می دهد. زنان در سنین باروری روزانه به 400 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارند.

منیزیم

منیزیم به ویژه برای زنان بالای 40 سال مهم است، زیرا از تحلیل استخوانی که ممکن است منجر به پوکی استخوان شود، جلوگیری می‌کند. منیزیم همچنین ممکن است به تنظیم فشار خون و قند خون کمک و خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد. 

ویتامین دی

ویتامین D برای سلامت استخوان ضروری است و ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین باعث جذب کلسیم در معده و روده می شود. با کمک نور خورشید، بیشتر ویتامین D که دریافت می کنیم در پوست ساخته می شود. با این حال، اگر تقریبا همیشه در داخل خانه هستید و نور خورشید به پوستتان کم می‌رسد، بهتر است از مکمل های آن استفاده کنید.

مولتی فور هر

ویتامین B12

ویتامین B12 به ساخت گلبول های قرمز کمک کرده و مغز و سیستم عصبی را سالم نگه می دارد. با افزایش سن، توانایی جذب ویتامین B12 کاهش می یابد. اگر دچار کمبود باشید، ممکن است سردرگمی، بیقراری یا توهم را تجربه کنید. تقریبا تمام مولتی ویتامین ها حاوی ویتامین B12 هستند. 

ویتامین A

ویتامین A موجود در مولتی فور هر رشد و عملکرد مناسب چشم ها، پوست، سیستم ایمنی و بسیاری از قسمت های دیگر بدن را تضمین می کند و نقش مهمی در حمایت از بینایی دارد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که ویتامین A ممکن است از برخی از انواع سرطان جلوگیری و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد.

بیوتین

بیوتین به تشکیل اسیدهای چرب و قند خون کمک می کند که برای تولید انرژی در بدن استفاده می شود. به علاوه، به متابولیسم اسیدهای آمینه و کربوهیدرات ها کمک می کند. دریافت مقادیر کافی این ویتامین از نشانه های کمبود از جمله ریزش مو، ناخن های شکننده و بثورات پوسته صورت جلوگیری می کند. مکمل‌های بیوتین گاهی به دلایل دیگری مانند کاهش علائم ام اس، کاهش آسیب عصبی مرتبط با دیابت، یا کمک به رشد و تکامل جنین در دوران بارداری توسط پزشکان تجویز می‌شود.

ویتامین های B

این ویتامین ها به بدن کمک می کنند تا غذا را به انرژی تبدیل کند. همچنین به سلامت پوست، مو و چشم کمک می کنند. ویتامین‌های B حتی می توانند موجب تعادل هورمونی شوند، بنابراین مصرف آنها به همه زنان توصیه می‌شود. ویتامین های B به پاکسازی استروژن بیش از حد از کبد کمک و قبل از پریود می تواند از علائم PMS جلوگیری کند. 

ویتامین سی

به عنوان یک آنتی اکسیدان برخی از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش داده و به تقویت سیستم ایمنی و به تولید کلاژن کمک می کند.

روی یا زینک

از آنجایی که روی برای رشد سلول های T ضروری است، نقش مهمی در حفظ عملکرد سیستم ایمنی از جمله مبارزه با سلول های آلوده به ویروس و سرطان ایفا می کند. همچنین زینک می تواند در پیشگیری از ریزش مو موثر باشد.

ید

ید برای رشد طبیعی ذهنی کودک مورد نیاز است، اما دریافت آن از غذا ممکن است دشوار باشد. راه های افزایش مصرف ید شامل استفاده از نمک یددار، خوردن ماهی و غذاهای دریایی به صورت هفتگی یا استفاده از مکمل های مولتی ویتامین حاوی ید، است.

با این مکمل آشنا شوید: مولتی فور هر ویتالی تون

روغن گل مغربی

دانشمندان براین باورند که حساسیت به تغییر سطح هورمون ها ممکن است باعث بروز علایم PMS در زنان شود. این هورمون ها تحت تاثیر اسیدهای چرب ضروری مثل GLA موجود در روغن گل مغربی هستند. روغن گل مغربی موجود در مولتی فور هر ممکن است به تسکین علایم پیش از قاعدگی (PMS) مثل مشکلات گوارشی، تحریک پذیری و افسردگی، کمردرد، خستگی و درد سینه کمک کند. همچنین می تواند به تسکین گرگرفتگی در زنان یائسه از جمله شدت، دفعات و مدت گرگرفتگی کمک کند. 

سلنیوم

سلنیم با خاصیت آنتی اکسیدانی خود سبب افزایش عملکرد و تعداد گلبول های سفید خون شده و از این طریق در تقویت سیستم ایمنی موثر است. همچنین کمبود سلنیوم سبب می شود تا بیماریزایی و تکثیر ویروسها افزایش یابد.

کوآنزیم کیوتن

این ترکیب در تولید انرژی سلولی نقش دارد و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. کوکیوتن به بهبود سلامت قلب و تنظیم قند خون، پیشگیری و درمان سرطان و کاهش دفعات میگرن کمک می کند. همچنین این ترکیب می تواند آسیب اکسیداتیو که منجر به خستگی عضلات، آسیب پوست و بیماری های مغزی و ریوی شود را کاهش دهد.

ال متیونین

یک اسیدآمینه حاوی گوگر است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست، مو و ناخن دارد. همچنین از ریزش مو جلوگیری کرده و به استحکام موها کمک می کند.

ال استیل سیستئین

ال استیل سیستئین یک ترکیب غنی از گوگرد است که فولیکول های مو برای تولید مو به آن نیاز دارند. نقش اصلی آن برای رشد مو، انرژی بخشیدن، تحریک و احیای روند رشد تارهای مو و ناخن است.

مولتی فور هر

سافت ژل مولتی فور هر ویتالی تون یک مکمل مناسب برای تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی و حس شادابی به دلیل وجود روغن گل مغربی، تامین انرژی و رفع احساس کسالت به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه ب و کوکیوتن، حفظ سلامت و شادابی پوست و مو، پیشگیری از کم خونی، تقویت سیستم ایمنی و تنظیم قند خون و پیشگیری از سندرم تخمدان پلی کیستیک بدلیل وجود کرومیوم است که در بسته بندی 60 عددی به بازار عرضه می شود و میزان دوز توصیه شده آن، دو عدد در روز، بعد از وعده های غذایی است. 

گردآورنده: نگار رفیعی (کارشناس ارشد تغذیه)
منبع: womenshealthmag

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید