تغذیه سالم در محیط کار

با صنعتی شدن جوامع و کاهش میزان تحرک افراد و گذراندن مدت زمان طولانی پشت میز برای انجام کارهای اداری، ما را بر آن داشت تا در این مقاله درباره اهمیت داشتن تغذیه سالم در محیط کار برای شما بنوسیم.

ویژگی های تغذیه سالم در محیط کار

1. ورزش به طور مستمر

انواع ورزش ها را به طور منظم انجام دهید. اجباری نیست که هر روز ورزش کنید اما ورزش را به طور پیوسته و یکدست انجام دهید مثلا هر روز، 2 بار در هفته، 4 بار در هفته تا جایی که برای شما مفید و کارامد است. بهترین وقت از روز را که به شما حس بهتری می دهد را برای ورزش کردن انتخاب کنید. شخصا ورزش صبحگاهی به من حس خوبی در طول روز می دهد اما اگر نتوانم آن را صبح انجام بدهم، آن را در شب انجام می دهم.

2. آب فراوان بنوشید

بدن از 60 درصد آب تشکیل یک لیوان (بطری) بزرگ بردارید و آن را پر از آب کنید و هر جا که می روید، آن را بنوشید.

3. اجتماعی باشید

دوست یابی مهمترین کلید طول عمر است. درواقع طبق بیشتر مطالعات، دوست و رفیق داشتن به اندازه ترک سیگار برای سلامت شما در بلندمدت خوب و مفید است. چرا؟ چون وقتی شما سرگردان هستید، دوست و رفیق هست که به یاری شما می شتابد. سلامت خود را بدون تغییرات چشمگیر بواسطه وقت گذراندن با دوستان سالم و فعال افزایش دهید.

4. جلسات پیاده روی

تاحد امکان درحالیکه پیاده روی می کنید، جلسات را برگزار کرده و آن را انجام دهید. خود را برای جلسات تلفنی آماده کنید و لازم نیست جلوی کامپیوتر باشید. یک دفترچه کوچک  بردارید تا بتوانید نکات مهم در جلسات چهره به چهره را یادداشت کرده و آن را پیگیری کنید. با چند بار بیرون رفتن در طول روز و اقداماتی که می توانید انجام دهید، شگفت زده خواهید شد و حس خوبی خواهید داشت. 

5. صندلی خود را در محل کارتان کنار بگذارید

زمان را در جدول برنامه هایتان طوری تنظیم کنید که به شما اجازه تحرک و فعالیت در طول روز، هفته یا شب را بدهد. زمان را برای انجام فعالیت های خانوادگی و تفریحات سالانه تنظیم کنید. به زمان توجه کنید. 

تغذیه سالم در محیط کار

6. سبزیجات بخورید

با خوردن سبزیجات بجای اسنک ها و خوردن یک رژیم غذایی گیاهی، می توانید مواد مغذی موردنیاز را به بدنتان برسانید و بهره وریتان را بهبود دهید. از سیر کردن شکمتان با کربوهیدرات هایی مثل پاستا و نان خودداری کنید.

7. برای انجام یوگا و مدیتیشن وقت بگذارید

یوگا و مدیتیشن ابزارهای موثری برای مدیریت استرس و حفظ سلامت بدن هستند. مهم نیست که چقدر مشغله کاری داریم، مهم این است که دستکم هر هفته به انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن متعهد شویم و آن را انجام دهیم

8. مصرف قهوه را متعادل کنید

وقتی مشغله کاری دارید و ساعت ها مشغول کار هستید، نیاز شدیدی دارید که هوشیارتر باشید و 24 ساعته بیدار بمانید. اغلب افراد، نوشیدن قهوه را برای بیدار ماندن و هوشیار بودن ترجیح می دهند. متاسفانه مصرف زیاد قهوه، راهکار خوبی برای حفظ سلامت در بلندمدت نیست. شما نیاز دارید که خوب بخوابید و با نشاط باشید. دقت کنید که مصرف قهوه باید به میزان متعادل باشد.

9. از روی صندلیتان بلند شوید

هر 45 دقیقه یکبار یا دستکم برای یک یا دو دقیقه از روی صندلیتان بلند شوید. حرکات کششی انجام بدهید، آب بنوشید و هرکاری که می توانید انجام بدهید. منظور این است که هیچکس نباید روی یک صندلی برای 12 ساعت یا بیشتر بنشیند.

10. برنامه ریزی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم

مغز برای کارکرد صحیح نیاز به تغذیه خوب دارد و خوردن اسنک های کوچک و سالم در طول روز، سطح انرژی را بالا نگه می دارد و شما را فعالتر و کارآمدتر می سازد. اگر یک شرکت استارت آپ هستید، بجای خوردن نوشابه های گازدار یا شیرینی، از اسنک های سالم در دفترکارتان استفاده کنید. این کار هزینه زیادی دارد اما می توانم تضمین کنم که با مصرف چای سبز و خوراکی های سالم می توانید چندین برابر در هزینه تان صرفه جویی کنید.

11. تلفن کردن در حال راه رفتن

همه تماس های تلفنیم را ایستاده یا حتی در حال راه رفتن انجام می دهم که این، سطح هوشیاری را بهبود داده و به من در انجام فعالیت بدنی در حین انجام کار کمک می کند.

تنظیم: زهرا محبی(کارشناس ارشد تغذیه)
منبع: monster
 

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید