چاقی صورت بدون افزایش وزن

چاقی صورت می تواند به بسیاری از چهره ها ظاهری جوان ببخشد، در حالی که گونه های افتاده نشان دهنده پیری یا مشکلات سلامتی هستند. به همین دلیل است که امروزه شاهد افزایش درخواست برای چاقی صورت هستیم. اگر می‌خواهید گونه‌هایی پر داشته باشید، گزینه‌هایی مانند عمل های زیبایی یا تزریق فیلر همواره برای شما وجود دارد. اما می‌توانید روش‌های طبیعی‌تری را نیز امتحان کنید.

10 روش طبیعی چاقی صورت

تعدادی از روش های طبیعی و درمان های خانگی وجود دارد که ممکن است به چاقی صورت کمک کند که شامل انجام تمرینات ورزشی خاص، استفاده از محصولات موضعی برای آبرسانی به پوست و مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالای چربی های سالم با هدف افزایش وزن است. هرچند این موارد از نظر علمی اثبات نشده اند، استفاده از آنها بی ضرر است.

1. ورزش های مخصوص صورت انجام دهید

تمرینات صورت که "یوگای صورت" نیز نامیده می شود، ماهیچه های صورت را تقویت می کند. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد افرادی که روزانه 30 دقیقه تمرینات صورت را به مدت 8 هفته انجام می دادند، چهره های آنها پرتر و جوان تر شد. به طور کلی، ورزش می تواند از طریق افزایش ضخامت فیبرهای عضلانی منجر به تقویت ماهیچه ها می شود. تمرینات زیادی در فضای وب وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

2. از محصولات مراقبت از پوست حاوی سیب استفاده کنید

بسیاری سیب و محصولات مراقبت از پوست حاوی سیب را به عنوان گزینه هایی برای کمک به پوست در حفظ ظاهری جوان می دانند چراکه سیب دارای مقادیر زیادی از کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان است. یکی از راه‌های استفاده از سیب برای داشتن ظاهری جوان‌تر، «ماسک سیب» است. یک سیب را رنده کنید، روی صورت خود بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس به آرامی ماسک را با آب بشویید.

3. از گلیسیرین و گلاب استفاده کنید

بسیاری پیشنهاد می‌کنند که اگر ترکیب گلاب و گلیسیرین (1:1) قبل از خواب روی گونه‌ها مالیده شود، پوست را تمیز و هیدراته نگه می‌دارد و ظاهری جوان به پوست می دهد. بر اساس یک مطالعه در سال 2014، گلاب دارای خواص ضد التهابی است و حتی ممکن است اثرات ضد میکروبی نیز داشته باشد.

4. به پوست خود عسل بمالید

بسیاری بر این باورند که عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی می تواند باعث حوان شدن و چاقی صورت شود. برخی پیشنهاد می کنند ماسکی از مقدار مساوی عسل و خمیر پاپایا تهیه کنید. مخلوط را روی گونه های خود بمالید، 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید. به علاوه گفته می شود خوردن عسل با کیفیت در روز، در کنار سایر مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌هایی را که برای پوست مفید هستند، تامین می‌کند. عسل سرشار از قند است، بنابراین بهتر است از آن در حد اعتدال و به عنوان جایگزینی برای سایر شیرین کننده ها استفاده شود. عسل همچنین کالری بالایی دارد و ممکن است منجر به افزایش وزن گردد.

5. به پوست خود آلوئه ورا بمالید

آلوئه ورا ممکن است به کاهش چین و چروک صورت کمک کند و ظاهری پر به پوست دهد. آلوئه ورا که روی پوست مالیده می‌شود، می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل کرده و به افزایش رطوبت پوست و کاهش خطوط ریز صورت کمک کند. آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان های ویتامین C و ویتامین E است. به همین دلیل، بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از آلوئه بر روی گونه ها می تواند به جوانتر به نظر رسیدن پوست کمک کند.

10 راهکار برای چاقی صورت بدون افزایش وزن
 

6. آلوئه ورا بخورید

آلوئه ورا علاوه بر آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E، حاوی ویتامین B12 نیز می باشد که در تولید کلاژن در بدن نقش دارد. به همین دلیل بسیاری بر این باورند که خوردن آلوئه ورا می تواند برای سلامت پوست مفید باشد. آنتی اکسیدان ها همچنین رادیکال های آزاد را خنثی می کنند که به کاهش چین و چروک پوست کمک می کند. مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که استرول‌های آلوئه‌ورا تولید کلاژن و اسید هیالورونیک را تحریک و زنانی که آلوئه ورا مصرف کرده‌ بودند شاهد کاهش چین و چروک‌های صورت بودند. البته برخی افراد ممکن است به آلوئه ورا حساسیت داشته باشند.

7. به پوست خود شیر بمالید

بسیاری احساس می کنند استفاده از شیر روی گونه ها باعث تمیزی و مرطوب شدن گونه ها می شود. زیرا شیر حاوی آب، چربی و پروتئین است. شیر حاوی اسید لاکتیک، یک آلفا هیدروکسی اسید، است. این اسیدها معمولا در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند که بر اساس یک مطالعه در سال 2018، می توانند رشد سلول های جدید را تحریک و سلول های مرده پوست را حذف کنند. پروتئین ها و اسیدهای آمینه موجود در شیر نیز ممکن است در بهبود بافت آسیب دیده نقش داشته باشند.
به علاوه خوردن و نوشیدن غذاهای غنی از مواد مغذی و چربی های سالم ممکن است به افزایش وزن ناحیه صورت کمک کند. بسیاری نوشیدن روزانه شیر را به میزان متعادل برای سلامت پوست توصیه می کنند.

8. به پوست خود روغن بمالید

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 نشان داد که روغن‌های خاصی که روی گونه‌ها استفاده می‌شوند، پوست را مرطوب می‌کند که می تواند منجر به صورتی پر تر شود. روغن های پیشنهادی شامل روغن بادام که دارای خواص نرم کنندگی است، روغن آووکادو که برای پوست های ترک خورده مفید است، روغن نارگیل که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و روغن زیتون که خاصیت ضد التهابی دارد، است. پیش از مصرف هر محصول جدید روی پوست خود، بهتر است آن را روی بخش کوچکی از پوست بازو تست کنید. برخی روغن ها ممکن است برای افراد با شرایط مختلف پوستی مانند افراد با پوست مستعد آکنه مناسب نباشند.

با مکمل های مناسب برای خانم ها آشنا شوید: سافت ژل مولتی فور هر ویتالی تون

9. به پوست خود شی باتر بمالید

شی باتر دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است زیرا حاوی درصد بالایی از تری ترپن ها، توکوفرول، فنول ها و استرول ها است. پیشنهاد می شود شی باتر را با گرانول های شکر به نسبت 4 به 1 مخلوط کنید و پس از حمام روی پوست بمالید. اسکراب را به مدت 5 دقیقه به آرامی روی گونه ها ماساژ دهید، اجازه دهید 10 دقیقه دیگر بماند و سپس به آرامی با آب ولرم بشویید. اگرچه مصرف این اسکراب در افراد با پوست های بسیار حساس توصیه نمی شود.

10. آجیل بخورید

آجیل و دانه ها همانند شیر حاوی چربی های سالم هستند و ممکن است منجر به افزایش وزن شوند. خوردن غذاهای پر کالری ممکن است به پر شدن طبیعی گونه ها کمک کند.

نکات اضافی برای چاقی صورت

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. مصرف کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت می کند.
از آرایش زیاد خودداری کنید. به پوست اجازه دهید تنفس کند. همواره قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک نمایید و صورت خود را کاملا بشویید.
اگر سیگار می کشید، سیگار را ترک و مصرف الکل را محدود کنید. این عادات موجب از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و پیرتر شدن آن می شوند.
آب بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن به پوست کمک می کند ظاهری جوان داشته باشد.

گردآورنده: نگار رفیعی
منبع: healthline

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید