پیشگیری از کرونا 

در حال حاضر هیچ واکسنی برای پیشگیری از کرونا وجود ندارد. بهترین راه برای پیشگیری از این ویروس، دوری و اجتناب از قرار گرفتن در محیط های آلوده به این ویروس است. به هرحال CDC همواره اقدامات پیشگیرانه را برای کمک به پیشگیری از شیوع و سرایت ویروس های تنفسی توصیه می کند. این اقدامات شامل موارد زیر است:

راه های پیشگیری از کرونا

دست هایتان را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. در صورت نبود آب و صابون، از مایع ضدعفونی کننده الکلی که حاوی حداقل 60 درصد الکل است، استفاده کنید. از دست زدن به چشم، بینی و دهان با دستان نشسته خودداری کنید. از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. وقتی بیمار هستید، در خانه بمانید و استراحت کنید. هنگام عطسه یا سرفه از دستمال استفاده کنید و سپس دستمال را در سطل زباله بیاندازید. به طور مرتب اشیا و سطوحی که در معرض تماس افراد آلوده قرار دارد را پاکیزه و ضدعفونی کنید.
 

شرایط فعلی کرونا چگونه است؟

CDC توصیه می کند مسافران برای پیشگیری از کرونا از انجام سفرهای غیرضرور به چین خودداری کنند. در پاسخ به شیوع بیماری تنفسی، مقامات چین سیستم حمل ونقل درون و برون شهری اعم از اتوبوس، مترو، قطار و فرودگاه بین المللی در ووهان و سایر شهرهای استان هوبی را متوقف کرده اند. در اثر این بیماری ممکن است محدودیت های بیشتری اعمال شود و رویدادها لغو شوند. شیوع بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا ادامه دارد و این بیماری می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. سالمندان و افراد سالم ممکن است در معرض خطر ابتلا به این بیماری شدید باشند.

پیشگیری از کرونا 

ویروس کرونا باعث شیوع بیماری تنفسی می شود که این بیماری در شهر ووهان از استان هوبی چین آغاز شد. شیوع این بیماری از اوایل دسامبر سال 2019 آغاز شد و هنوز نیز درحال انتقال و سرایت می باشد. ابتدا برخی بیماران به ووهان واقع در جنوب شهر چین رفتند که این شهر، منبع غذاهای دریایی است (بازار فروش غذاهای دریایی در جنوب چین). مقامات بهداشت چین، هزاران مورد ابتلا به این بیماری را در چین گزارش دادند و اعلام کردند که شدت این بیماری موجب مرگ ومیر می شود. این ویروس ابتدا در مسافرانی شناسایی شد که به سایر کشورها از جمله ایالات متحده امریکا سفر کرده بودند. انتقال این ویروس از یک فرد به فرد دیگر در چین ادامه دارد. میزان شیوع این بیماری خارج از کشور چین درحال حاضر نامعلوم است.
کرونا ویروس خانواده بزرگی از ویروس هاست. انواعی از این ویروس وجود دارند که انسان ها را مبتلا کرده و معمولا باعث بروز بیماری تنفسی خفیف مثل سرماخوردگی معمولی می شوند. به هرحال حداقل 2 کروناویروس که قبلا شناسایی شده اند، باعث بروز بیماری شدید یعنی سندروم تنفسی حاد و شدید (سارس) و سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS) می شوند. علایم و نشانه های این بیماری شامل تب، سرفه و اختلال تنفسی می باشد. این ویروس جدید می تواند باعث بروز بیماری شدید و حتی مرگ شود. اطلاعات موجود نشان می دهند که سالمندان و افراد سالم یا افرادی که دارای سیستم ایمنی سازگار هستند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به این بیماری باشند. در پاسخ به شیوع این بیماری، مقامات چین اقدام به غربالگری مسافران در شهرهای چین پرداختند. بیشتر کشورها و اقصی نقاط دنیا نیز غربالگری مسافران از لحاظ ابتلا به این ویروس را در دستور کار خود قرار دادند. مسافرانی که از چین وارد ایالات متحده امریکا می شوند، تحت غربالگری قرار می گیرند. مسافرانی که علایم و نشانه های این بیماری (اعم از تب، سرفه یا اختلال تنفسی) را داشته باشند، تحت ارزیابی بیشتری قرار می گیرند.

بیشتر بدانیم: سوالات متداول درباره کرونا

راه های پیشگیری از کرونا برای مسافران

CDC توصیه می کند که از هرگونه سفرهای غیرضرور به چین خودداری کنید. اما اگر شما مجبور به سفر هستید، باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید. از تماس و نزدیک شدن به افراد بیمار خودداری کنید. در صورت اجبار به سفر، نکات بهداشتی را از مراقبین سلامت جویا شوید. سالمندان و مسافرانی که دچار بیماری هستند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری باشند. از تماس و دست زدن به حیوانات مرده یا زنده، از رفتن به بازار حیوانات و خرید فرآورده های گوشتی مثل گوشت های نپخته خودداری کنید. به طور منظم دست هایتان را با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید. در صورت نبود آب و صابون از مایع ضدعفونی کننده الکلی استفاده کنید. در صورتی که طی 14 روز اخیر در چین بوده اید و علایم تب، سرفه یا اختلال تنفسی دارید، نکات زیر را مدنظر قرار دهید: فورا به پزشک مراجعه کنید. قبل از رفتن به مطب پزشک یا بخش اورژانس، آنها را نسبت به سفر اخیر خود و علایم بیماریتان مطلع کنید. از تماس و نزدیک شدن به دیگران خودداری کنید. هنگام بیماری به سفر نروید. هنگام عطسه یا سرفه، دستمال را جلوی بینی و دهانتان بگیرید و در صورت نبود دستمال از آستین لباستان استفاده کنید. به طور منظم دست ها را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید. در صورت نبود آب و صابون از مایع ضدعفونی کننده الکلی استفاده کنید.

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید