درمان آرتروز گردن

درمان آرتروز گردن از کارهای سخت است و توصیه می شود جهت پیشگیری از آن اقدام کرد. آرتروز یکی از بیماری های التهابی مفاصل است که در آن درد و التهاب شدید در محل مفاصل ایجاد می شود. این اختلال یکی از شایع ترین بیماری های التهابی مرتبط با سن است که ایجاد درد و ناراحتی در فرد می کند. آرتروز گردن یکی از انواع آرتروز می باشد که در این بیماران مفاصل در ناحیه گردن درگیر می شود. اگرچه آرتروز بویژه آرتروز گردن یک بیماری مرتبط با سن است اما امروزه به دلیل تغییر در سبک زندگی آرتروز گردن در سنین پایین تر نیز ممکن است دیده شود که علائم آن با افزایش سن شدت می یابد.

راههایی برای درمان آرتروز گردن

گردن خود را در وضعیت مناسب و بصورت عمود با بدن نگه دارید. گردن خود را برای طولانی مدت بصورت خم شده قرار ندهید. از انجام دادن حرکاتی که باعث تغییر جهت ناگهانی گردن می شود به شدت پرهیز کنید. در هنگام خواب از بالش های مناسب استفاده کنید. بالش نباید بسیار بلند یا بسیار کوتاه باشد. هنگام رانندگی سعی کنید نزدیک به فرمان بنشینید مخصوصا اگر طولانی مدت مجبور به رانندگی هستید زیرا در این صورت فشار کمتری به گردن شما وارد می شود و کمتر در معرض خطر آرتروز گردن قرار می گیرید. هنگام خواندن مطلب درصفحه نمایش موبایل و یا مطالعه کتاب یا روزنامه آن را بالا نگه دارید تا نیاز نباشد که گردن خود را خم کنید. بهتر است از صندلی هایی استفاده کنید که تکیه گاهی برای سر شما داشته باشد. این کار فشار وارده به گردن را کاهش می دهد و شانس ابتلا به آرتروز گردن را کاهش می دهد. اگر با کامپیوتر کار می کنید، طولانی مدت به صفحه ی آن خیره نشوید و هر از چند گاهی چند حرکت ملایم به گردن خود بدهید.

درمان آرتروز گردن

راهکارهای کنترل درد و درمان آرتروز گردن

کنترل درد می تواند در درمان آرتروز گردن مفید باشد. بستن گردن بندهای طبی به دلیل محدود کردن حرکات گردن می تواند دردهای مرتبط با آرتروز گردن را تاحدود زیادی کاهش دهد. انجام یکسری حرکات کششی آرام می تواند دردهای ناشی از آرتروز گردن را بطور نسبتا خوبی کاهش دهد. ماساژ دادن گردن می تواند درد و تورم آن را تاحدود زیادی کاهش دهد.

آشنا شویم: کپسول کارتیدنس هلث برست

تغذیه و درمان آرتروز گردن

زنجبیل یک ماده ی ضدالتهاب است که افراد مبتلا به آتروز به ویژه آرتروز گردن می توانند از خواص ضدالتهابی آن سود ببرند. زنجبیل را می توان به صورت افزوده شده به مواد غذایی یا به صورت دمنوش مورد استفاده قرار داد. طبق تحقیقات به عمل امده زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین می باشد که خاصیت ضد التهاب خوبی دارد و مصرف جهت درمان آرتروز گردن توصیه می شود. بسیاری از ماهی ها حاوی مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند که از خاصیت ضد التهاب آن نیز می توان برای افراد مبتلا به آرتروز گردن کمک گرفت. همچنین دانه های روغنی مانند گردو و دانه ی کتان حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ می باشند که می توانند جهت درمان آرتروز گردن توصیه شود.

تنظیم: زهرا محبی

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید