رفع موخوره

رفع موخوره به راحتی با کوتاهی مو انجام می شود. موخوره به یک یا چند شاخه شدن مو گفته می شود که نیاز به مراقبت و پیشگیری دارد چون عدم رسیدگی به آن موجب پیشرفت در ناحیه بالاتر مو می شود. موخوره می تواند دلیل های متفاوتی داشته باشد ولی دلیل اصلی در بوجود آمدن موخوره خشکی مو می باشد.

عواملی که موجب خشک شدن مو می شود

استفاده از مواد شیمیایی برای مو مثل رنگ کردن مو، دکلره، اکسیدان ها و یا استفاده مداوم از وسایل برقی برای حالت دادن مو مثل اتو کردن- سشوار کردن- استفاده از مواد شیمیایی برای فرکردن و صاف کردن مو همه این عوامل در خشکی مو دخیل هستند و در نهایت منجر به موخوره می شوند.

رفع موخوره چگونه انجام می شود؟

به عبارتی درمان خاصی برای رفع موخوره جز کوتاه کردن مو وجود ندارد پس برای اینکه به موخوره دچار نشوید باید پیشگیری های لازم را داشته باشید. بهتر است هر ۲ ماه یکبار موهایتان را ۱ الی ۲ سانت کوتاه کنید این کار از ایجاد موخوره جلوگیری می کند. همان طور که در بالا اشاره شد علت اصلی موخوره خشکی مو است برای درمان خشکی مو می توانید از روغن های گیاهی مثل روغن زیتون، روغن بادام و… استفاده کنید. به این طریق که کف دستان خود را با روغن گیاهی آغشته کنید و به انتهای موهای خود بمالید این کار از ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

رفع موخوره
 

نکته هایی برای رفع موخوره

از اتوی مو، سشوار و…. برای حالت دادن موی خود به طور مداوم استفاده نکنید. زمانی که مو خیس است موهارا شانه نکنید اجازه دهید موها به طور کامل خشک شود و سپس شانه کنید. از آب ولرم برای شستن موها استفاده کنید آب داغ باعث ایجاد موخوره می شود.

ماسک های خانگی برای رفع موخوره

به دلیل وجود روغن های طبیعی در موز باعث می شود از شکنندگی مو جلوگیری کند و باعث نرم شدن مو می شود. موز را به طور کامل له کنید و با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمومخلوط کنید و بعد ماسک را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱ ساعت ماسک روی موها باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.
ماسک بعدی: ۲ قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و یک آووکادوی کاملا رسیده را با آن مخلوط کنید ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه از قسمت میانی مو تا انتهای مو قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید توجه داشته باشید این ماسک را نباید روی ریشه مو قرار دهید.

بیشتر بدانیم: تاثیر آنتی اکسیدان ها بر سلامت مو