ماسک جوان کننده و ضد چروک

ماسک جوان کننده و ضد چروک صورت یکی از راهکارهای زیبایی برای خانم های جوان و میانسال است. چین و چروک صورت یکی از مشکلاتی است که اغلب با آن سرو کار دارند و معمولا از ۳۰ سالگی به بعد در صورت ایجاد می شود. اما این خط و خطوط ایجاد شده برروی پوست صورت همیشه ناشی از بالا رفتن سن نمی باشد. عواملی همچون استرس و خستگی باعث می شود که پوست حالت چروکیده به خود بگیرد. تحقیقات نشان داده است که در اوایل دهه ۴۰ سالگی باید رژیم غذایی مناسب داشته باشیم رژیم غذایی که غنی از سبزیجات سبز و آنتی اکسیدان ها باشد. همچنین توصیه شده که ورزش را از برنامه روزانه خود حذف نکنید و حداقل روزانه نیم ساعت در روز پیاده روی کنید.

توصیه هایی برای جوان سازی پوست

سعی کنید صورت خود را با آب ولرم مایل به سرد بشوئید. خوردن آب هویج در درمان چین و چروک صورت بسیار تاثیر گذار خواهد بود. به جای استفاده از صابون از شیر پاک کن استفاده کنید. قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. در تمام فصل ها از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. سعی کنید از روغن های گیاهی مثل روغن زیتون و غیره برای ماساژ صورت استفاده کنید به این طریق که دستان خود را به صورت حرکات مدور روی صورت خود بمالید. نوشیدن چای سبز تاثیر خیلی زیادی در جلوگیری از روند پیری دارد. خشکی پوست یکی دیگر از عواملی است که باعث چروک پوست صورت می شود توصیه هایی وجود دارد برای افرادی که پوست خشکی دارند توجه داشته باشید که با گذشت زمان و با بالارفتن سن سلول های پوست چربی کمتری ترشح می میکند که حتما این افراد باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند. آب داغ چربی پوست را ازبین می برد. نداشتن خواب کافی تاثیر مستقیم برروی پوست می گذارد و باعث چین و چروک صورت می شود. از رژیم های غذایی استفاده کنید که شامل ویتامین آ، سی و ای می باشد. استعمال دخانیات به سرعت برروی پوست تاثیر منفی می گذارد.علاوه بر اینها می توان از ماسک جوان کننده و ضد چروک نیز استفاده کرد.

ماسک جوان کننده و ضد چروک
 

چند ماسک جوان کننده و ضد چروک

چند ماسک جوان کننده و ضد چروک صورت وجود دارد که می توان به آن ها اشاره کرد.
ماسک صورت آویشن: ماست را با مقداری آویشن، نعناع، پنیرک و گل ختمی ترکیب کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و سپس با آب بشوئید.
ماسک صورت خیار: با قراردادن برش های خیار برروی پوست می توانید از چین و چروک صورت جلوگیری کنید.
ماسک پوست روغن زیتون: روغن زیتون یک روغن ماساژ بسیار عالی برای پوست می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین آ و ای می باشد که برای جوان سازی پوست بسیار مفید می باشد.

بیشتر بدانیم: نکاتی درباره سلامت پوست صورت