رژیم کاهش وزن

پوست شل یک مشکل شایع پس از رژیم کاهش وزن است و بیشتر در رژیم های کم کربوهیدرات، کم پروتئین و رژیم هایی که کاهش وزن سریع را تبلیغ می کنند ایجاد می شود. با کاهش وزن سریع، لایه های چربی زیر پوست از دست می رود و پوست وقت کافی برای کشش خود، جهت انطباق را ندارد علاوه بر کاهش وزن، سوء تغذیه، سن، سیگار کشیدن، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب، و کم شدن آب بدن در عدم انطباق پوست موثر است.

راه های پیشگیری از شل شدن پوست در رژیم کاهش وزن

تا جوان هستید وزن کم کنید. هر چه سن بیشتر می شود، پوست قابلیت ارتجاعی طبیعی اش را از دست می دهد. همیشه وزن خود را بررسی کنید. اجازه ندهید که وزنتان از کنترل خارج شود. بنابراین همیشه وزن خود را چک کنید و اگر مقداری زیاد شد سریعا در جهت کاهش آن اقدام کنید با جدیت تمام رژیم بگیرید. رژیم کاهش وزن که پیگیری نمی شود و بعد از یک دوره با افزایش بیشتر وزن فرد ادامه می یابد. می تواند بسیار خطرناک باشد. چاق و لاغر شدن های مکرر می تواند شما را به شدت در خطر شل شدن پوست قرار دهد رژیم کاهش وزن می بایست تدریجی باشد. کاهش وزن واقعی، زمانی رخ خواهد داد که تغییردر سبک زندگی ایجاد شود

همیشه ورزش کنید

ورزش کردن، نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا سریع تر وزن کم کنید، بلکه باعث خواهد شد تا پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند. ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد و آن را صاف و نرم و سالمتر می کند.

به میزان لازم آب بنوشید

پوست سالم در واقع پوستی است که هیدراته باشد. آب کافی می تواند پوست را هیدراته نگه دارد. از نوشیدن چای و قهوه و نوشیدنی های کافئینه پرهیز کنید.

رژیم کاهش وزن

از پروتئین ها در رژیم غذایی استفاده کنید

پروتئین برای قابلیت ارتجاعی پوست مهم است و کلاژن یکی از فراوانترین پروتئین های بدن است. در صورتی که پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد کلاژن تخریب شده و پوست شل با چین و چروک خواهد شد. از منابع خوب پروتئینی می توان؛پنیر، شیر، حبوبات، دانه ها، آجیل، ماهی را نام برد.

از مکمل های مولتی ویتامین استفاده کنید

با وجود اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می کنید. ولی در رژیم های کاهش وزن از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده ضروری را از دست نداده اید. استفاده از مکمل ها بسیار مفید می باشد. ویتامین A ویتامین محافظ پوست صورت است و سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات با برگ های تیره ویتامین A خوبی دارند. ویتامین B محافظ پوست است منابع خوب ویتامین B شامل جو، برنج، تخم مرغ و موز می باشد. کمبود این ویتامین موجب درماتیت یا ریزش مو می شود.ویتامین C مرکبات، سبزیجات، فلفل و گل کلم سرشار از این ماده مغذی هستند. ویتامین C تولید کلاژن می کند و موجب کاهش چین و چروک شده و به بهبود بافت پوست کمک می کند. ویتامین E آجیل، زیتون حاوی ویتامینE هستند. این ویتامین بر روی پوست، زخم، خشکی و زبری تاثیر دارد. برای نرم و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست از این مواد غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. این غذاها علاوه بر پوست سبب درخشش و استحکام موهای شما نیز می شوند. ویتامین K در سبزیجات با برگ تیره یافت می شود. لوسیون ها و کرم های حاوی این ویتامین در کاهش چین و چروک و کاهش کبودی پوست موثر است.

آشنا شویم: کپسول ویتامین ای هلث برست

از پوست خود مراقبت کنید

در شرایطی که آفتاب است و در شرایط لازم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. روزانه لایه برداری انجام دهید زیرا به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و گردش خون پوست را افزایش می دهد.

از مصرف آنتی اکسیدان ها غافل نشویم 

در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید. خوردن میوه های تازه، سبزیجات، آجیل و روغن های سالم کمک خواهد کرد تا پوست سالم داشته باشید.

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید