درمان ریزش مو

از دیرباز سیر به عنوان یکی از بهترین راه ها برای درمان ریزش مو به کار می رفت. سیر سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد که بسیار مضر هستند محافظت می کند. یکی از مهم ترین مزایای سیر، تقویت و ترمیم موی آسیب دیده و دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ می باشد.
سیر دارای سلنیوم، پتاسیم ، روی و آهن می باشد که برای رشد موها بسیار مناسب است. همچنین سیر دارای موادی به نام آلیسین می باشد که برای درمان ریزش مو مفید است. نکته مهم اینجاست که توجه داشته باشید تمام شامپوهایی که حاوی سیر بدون بو می باشند اثر درمانی ندارند و موثر نیستند.

خواص سیر برای درمان ریزش مو

روش های خانگی برای درمان ریزش مو وجود دارد که می توانید استفاده کنید به این طریق که هرشب قبل از خواب نصف حبه سیر را روی موهایتان بمالید و سیر را تا حدی فشار دهید تا آب سیر دربیاید تا خوب جذب سرتان شود و بعد از یک ساعت با روغن زیتون ماساژ دهید و سپس سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید حتما روز بعد سر خود را با شامپو بشوئید.

درمان ریزش مو
 
 

ماسک سیر برای ریزش مو

ماسک بعدی به این روش است که سیرها را به خوبی پوست بکنید و آن را له کنید و سپس روغن زیتون را گرم کنید و با سیر به خوبی مخلوط کنید و بعد در شیشه ای دربسته ریخته و اجازه دهید ۲الی ۳ روز درون شیشه بماند سپس آن را روی موهای خود بمالید و بگذارید یک ساعت روی موها باقی بماند و سپس آن را بشوئید.
نکته مهم اینجاست که سیر علاوه بر اینکه برای رشد موها خیلی موثر است خواص بسیار زیادی دارد یکی از مهم ترین خواص سیر برای قلب می باشد. چون علاوه بر پایین آورنده کلسترول خون در افرادی که دارای فشار خون بالایی هستند آن را کاهش داده و موجب سلامت قلب می شود و برای کسانی که دارای ناراحتی قلبی می باشند بسیار تاثیر گذار می باشد. برای درمان سرماخوردگی سیر یکی از بهترین گزینه ها می باشد چون علاوه بر اینکه از بین برنده عفونت می باشد برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم بسیار مفید است. اگر شما فردی هستید که دچار اضافه وزن هستید و قصد لاغر شدن دارید سیر گزینه مناسبی می باشد. سیر باعث کاهش اشتها می شود و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.