پریفلکس پلاس هلث برست

بسیاری از افراد با درد مزمن مفاصل زانو، دست، آرنج، شانه و دیگر نقاط بدن دست و پنجه نرم می کنند. در بیشتر موارد، این مشکلات ناشی از شایع ترین نوع آرتریت، آرتروز است. ده‌ ها مکمل وجود دارد که ادعا می‌کنند درد مفاصل را درمان می‌کنند، اما کدام یک واقعا مؤثر هستند؟ در این مقاله قصد داریم شما را با مکمل پریفلکس پلاس هلث برست که یکی از مکمل های مناسب برای درمان درد آرتروز است آشنا کنیم. 

پریفلکس پلاس هلث برست

این مکمل حاوی گلوکز آمین، کندروئیتین، MSM، هیالورونیک اسید، زردچوبه و زنجبیل است که به تفکیک در مورد اثربخشی هر یک از این مواد صحبت می کنیم.

گلوکوزامین

گلوکزامین جزء طبیعی غضروف است، ماده ای که از ساییده شدن استخوان ها به یکدیگر و ایجاد درد و التهاب جلوگیری می کند. همچنین ممکن است به جلوگیری از تجزیه غضروف که ممکن است با آرتریت اتفاق بیفتد کمک کند. بسیاری از مکمل ‌ها با هدف درمان درد مفاصل حاوی گلوکزامین هستند که یکی از مکمل‌ های مورد مطالعه برای استئوآرتریت است.
دو نوع گلوکزامین هیدروکلراید و گلوکزامین سولفات در مکمل ها وجود دارد. یک مطالعه دریافت که محصولات حاوی گلوکزامین هیدروکلراید کمک زیادی به بهبود درد مفاصل ناشی از آرتروز نمی کنند. مطالعه دیگری نشان می دهد که سولفات گلوکزامین این علائم را بهبود می بخشد، بنابراین ممکن است گلوکزامین سولفات گزینه بهتری باشد. هنگامی که گلوکزامین سولفات در مدت طولانی مصرف شود، ممکن است به کند کردن پیشرفت آرتروز نیز کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که باریک شدن فضای مفصلی، که نشانگر بدتر شدن وضعیت غضروف است را می توان با مصرف طولانی مدت گلوکزآمین کاهش داد. گلوکزامین سولفات معمولا یک بار در روز در دوز 1500 میلی گرم یا 3 بار در دوز 500 میلی گرم مصرف می شود.

کندرویتین

کندرویتین نیز مانند گلوکزامین، بلوک ساختمانی غضروف است. همچنین ممکن است به جلوگیری از تجزیه غضروف ناشی از آرتروز کمک کند. بسیاری از مطالعات بالینی نشان داده اند که کندرویتین می تواند درد و سفتی مفاصل را در افراد مبتلا به استئوآرتریت کاهش دهد. در مطالعه ای درد زانو در 53 درصد از افرادی که کندرویتین مصرف می کردند، کاهش یافت. کندرویتین سولفات همچنین ممکن است در صورت مصرف طولانی مدت پیشرفت آرتروز را کاهش دهد. مکمل های مفصلی اغلب کندرویتین را با گلوکزامین ترکیب می کنند. اما هنوز مشخص نیست که آیا مصرف یک مکمل ترکیبی بهتر از مصرف یک یا دیگری به تنهایی است. کندرویتین معمولا در دوز 400 تا 800 میلی گرم دو یا سه بار در روز مصرف می شود. 

متیل سولفونیل متان

متیل سولفونیل متان (MSM) یکی دیگر از ترکیبات رایج در مکمل ها است که گفته می شود به درد مفاصل کمک می کند. در یک مطالعه، MSM درد و عملکرد مفاصل را در مقایسه با دارونما در افراد مبتلا به استئوآرتریت بهبود بخشید. دوزهای معمول MSM از 1500 تا 6000 میلی گرم در روز متغیر است که گاهی به دو دوز تقسیم می شود.

پریفلکس پلاس هلث برست

اسید هیالورونیک 

اسید هیالورونیک مایعی است که به رطوبت و نرمی مفاصل کمک می کند. نوع تزریقی اسید هیالورونیک به نام هیالورونان، می تواند درد و سفتی کوتاه مدت را در افراد مبتلا به استئوآرتریت شدید زانو تسکین دهد. اگرچه گاهی برای مدیریت علائم استفاده می شود، اسید هیالورونیک تزریقی به عنوان خط اول درمان برای استئوآرتریت زانو در نظر گرفته نمی شود. فواید اسید هیالورونیک خوراکی کمتر مشخص شده است. گفته می شود، چندین مطالعه کوچک امیدوارکننده در این زمینه وجود دارد. یک مطالعه در سال 2015 گزارش داد که مصرف یک دوره سه ماهه مکمل خوراکی هیالورونیک برای بزرگسالان مبتلا به چاقی و استئوآرتریت زانو موثر بوده است. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2017 گزارش داد که فرمول خوراکی هیالورونان دارای اثرات مشابهی با فرم تزریقی است.

زردچوبه

زردچوبه یکی از محبوب ترین مکمل ها برای درمان درد آرتروز است. اثرات تسکین درد آن به ترکیب شیمیایی موجود در زردچوبه به نام کورکومین نسبت داده می شود. به نظر می رسد کورکومین اثرات ضد التهابی دارد. اگرچه تحقیقات در مورد زردچوبه برای درد مفاصل محدود است، اما یک مطالعه نشان داد زردچوبه بیشتر از دارونما علائم درد مفاصل را بهبود می بخشد و ممکن است با ایبوپروفن قابل مقایسه باشد.
زردچوبه در بدن، به عنوان یک عامل ضد التهابی قوی عمل می کند و آنزیم تحریک کننده التهاب را مانند داروی مهارکننده COX-2، سلکوکسیب، مسدود می کند. در مطالعه‌ای روی 367 فرد مبتلا به آرتروز زانو، دوز 1500 میلی‌گرمی عصاره کورکومین به اندازه 1200 میلی‌گرم ایبوپروفن در روز، بدون عوارض گوارشی مؤثر بود. این مکمل همچنین به نظر می رسد که تورم و حساسیت آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

از اینجا می توانید پریفلکس پلاس هلث برست را مشاهده کنید

زنجبیل 

زنجبیل اصولا برای درمان همه چیز از سرماخوردگی و مشکلات گوارش گرفته تا میگرن و فشار خون بالا استفاده می شود. این موضوع به دلیل اثرات ضد التهابی آن که شبیه ایبوپروفن است شناخته شده است. تحقیقات درباره زنجبیل به عنوان دارویی برای آرتروز ادامه دارد. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که زنجبیل دارای پتانسیل کمک به علائم آرتریت روماتوئید است. همچنین ممکن است اثرات محافظتی اضافی روی مفاصل داشته باشد.
افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند یا دارای سنگ کیسه صفرا هستند به دلیل خطر عوارض جانبی ناخواسته، نباید زنجبیل مصرف کنند.

روش مصرف پریفلکس پلاس هلث برست

همانطور که گفته شد این مکمل غذایی می تواند برای درمان آرتروز و کاهش و تسکین دردهای ناشی از آن موثر باشد. این مکمل تحت لیسانس شرکت هلث برست آمریکا در ایران و شرکت دارویی پوراطب تولید می شود. توصیه می شود بزرگسالان روزانه 3 عدد بعد از وعده های غذایی مصرف کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

گردآورنده: نگار رفیعی
منبع: verywellhealth

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید