بهترین مولتی ویتامین ترک اعتیاد

مواد مخدر مختلف به روش های مختلف بر بدن تأثیر می گذارند. ماده ای مانند کوکائین می تواند به طور مصنوعی سطح دوپامین را در مغز افزایش دهد و به دنبال آن یک افت شدید و ناتوان کننده ایجاد کند. مصرف همیشگی داروها دوپامین تولید شده توسط مغز و سایر گیرنده‌ها را از بین می‌برد، در نتیجه فعالیت‌های لذت‌بخش دیگر برای افراد لذت بخش نیست. مواد مغذی و ویتامین ها برای غلبه بر اعتیاد در دوران ترک اهمیت زیادی دارند. مصرف بهترین مولتی ویتامین ترک اعتیاد می‌تواند به جبران این ویتامین‌های مورد نیاز کمک کند، اما مهم است که بدانید چه ویتامین‌هایی برای کسانی که از عوارض اعتیاد و ترک رنج می‌برند، بهتر است.

برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

اعتیاد به مواد مخدر می تواند به دلیل سوءتغذیه باعث کمبودهای زیادی شود. کمبود منیزیم و کلسیم در این افراد طبیعی است. کمبود کلسیم نه تنها بر استخوان ها، بلکه بر سلامت پوست، مو و ناخن ها نیز تاثیر می گذارد. کلسیم همچنین برای انقباضات عضلانی و آزادسازی انتقال دهنده های عصبی بسیار مهم است و کمبود کلسیم می تواند منجر به تضعیف حافظه شود. در طول ترک اعتیاد، افزایش سطح مصرف پروتئین نیز مهم است. جذب مواد غذایی در افراد دارای اعتیاد کاهش می یابد. افزایش مصرف پروتئین و کاهش کربوهیدرات ساده ممکن است به تنظیم سلامت متابولیک در مراحل اولیه ترک اعتیاد کمک کند. بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی در فرایند ترک اعتیاد مهم هستند و در این قسمت آنها را بررسی می کنیم.

بهترین مولتی ویتامین ترک اعتیاد

ترک اعتیاد پروسه دشواری است و می تواند بدن را با کمبود شدید برخی از ویتامین های مهم مواجه کند. منیزیم، ویتامینB12، تمام ویتامین های گروه B، ویتامین های A وC، ویتامین دی، ویتامینE، سیتیکولین، اسیدهای چرب امگا 3، تیانین و سایر اسیدهای آمینه و روی برای ترک اعتیاد مناسب هستند که می توان آنها را در قالب بهترین مولتی ویتامین ترک اعتیاد استفاده کرد.

منیزیم

کمبود منیزیم در افراد درگیر با اعتیاد طبیعی است. کمبود طولانی مدت منیزیم می تواند باعث بیماری قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان و دیابت شود. منیزیم وابستگی به مواد مخدر، نیکوتین، کوکائین، آمفتامین و الکل را کاهش داده و شدت علائم ترک را هنگام قطع این داروها کنترل می کند. مکمل منیزیم با تحریک سیستم پاداش مغز می تواند اعتیاد به نیکوتین را در افراد سیگاری کاهش دهد. مکمل منیزیم عوارض، شدت علائم ترک و نیاز به داروهای ضد اضطراب را کاهش می دهد. مواد غذایی مانند اسفناج، شاتوت، تخم کدو، بادام، آووکادو، شکلات تلخ و موز حاوی منیزیم هستند.

ویتامین دی

مکمل ویتامین دی ممکن است به درمان و روند بهبودی اختلالات سلامت روان و مصرف مواد کمک کند. مکمل های ویتامین D می توانند در ترک اعتیاد کمک کننده باشند. کمبود مزمن ویتامین D یک عامل تاثیرگذار در افزایش مصرف مواد مخدر است. ویتامین D در برابر اثرات کاهنده دوپامین متامفتامین محافظت می کند. همچنین ارتباط مستقیمی بین کمبود ویتامین D و شدت اختلالات مصرف الکل وجود دارد. بیمارانی که داروهای ضددرد مخدر مانند مورفین، فنتانیل یا اکسی کدون مصرف می کنند در صورت کمبود ویتامین D در نهایت مجبور به مصرف دوزهای بالاتر می‌شوند.

سیتیکولین

سیتیکولین یک شکل زیستی کولین است که یک ویتامین B ضروری است. سیتیکولین به ترمیم مسیرهای عصبی کمک می کند؛ دارای اثرات ضد التهابی و محافظت کننده عصبی است؛ و نیز تولید استیل کولین و دوپامین را افزایش می دهد. همچنین به کاهش اعتیاد به مواد مخدر کمک می کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که سیتیکولین می‌تواند به افراد مبتلا به الکل، حشیش و اعتیاد به غذا کمک کند. کولین در جگر گاو و زرده تخم مرغ یافت می شود.

بهترین مولتی ویتامین ترک اعتیاد

امگا 3

اسیدهای چرب امگا3 برای سلامت مغز و حافظه مهم هستند و به محافظت از مغز در برابر افسردگی و آلزایمر کمک می کنند. اسیدهای چرب امگا3 چربی هایی ضروری هستند که بدن قادر به تولید آنها نیست. امگا3 می تواند هورمون رشد را افزایش دهد و خلق و خو، خواب، یادگیری و حافظه را بهبود بخشد. امگا3 همچنین در برابر اختلالات روانپزشکی از جمله افسردگی، اختلالات شناختی، زوال عقل و بیماری آلزایمر محافظت می کند. افزایش اضطراب یکی از دلایل اصلی تمایل مصرف کنندگان مواد به مصرف مواد اعتیادآور است. یک مطالعه نشان داد که دادن امگا3 به مصرف کنندگان مواد به طور قابل توجهی اضطراب آنها را کاهش می دهد. مطالعات دیگر نشان داده‌اند مکمل‌های امگا3 میل به نیکوتین را کاهش می‌دهند. در نهایت، در افراد الکلی، مصرف زیاد امگا3 استرس و کورتیزول را کاهش می دهد.

تیانین (ویتامین برای ترک الکل)

تیانین یک آمینو اسید است که در چای یافت می شود و برای مغز و سلامت روان مفید است. با عبور از سد خونی مغزی و افزایش تولید گابا و دوپامین در مغز، اثر آرام بخشی بر مغز ایجاد می کند. برخلاف داروهای ضداضطراب تجویزی، باعث خواب آلودگی نمی شود. تیانین می تواند از مغز در برابر الکل محافظت کند، هورمون رشد را افزایش و هورمون های استرس را کاهش دهد. تیانین خلق و خو را بهبود می بخشد. اما، مصرف بیش از حد نیز می تواند افراد را مضطرب کند که دلیل آن افزایش امواج مغزی آلفا است.

بهترین مولتی ویتامین ترک اعتیاد چیست؟ مولتی ویتامین مینرال ویتالی تون

روی

روی به ارتقای سلامت روان کمک می کند و کمبود روی با افزایش اعتیاد مرتبط است. روی همچنین می تواند به ترک اعتیاد کمک کند. دفع بیش از حد از طریق ادرار و کمبود روی در معتادان به مواد مخدر مشاهده شده است. محققان مصرف مکمل روی را برای کاهش علائم ترک توصیه می کنند. الکل باعث تخلیه روی از بدن می شود. با گذشت زمان، مصرف مزمن الکل کمبود روی باعث استرس مزمن می شود و فرد را به سمت نوشیدن الکل بیشتر سوق می دهد و در دراز مدت باعث اضطراب بیشتر می شود. روی در حیوانات، شدت وابستگی به مرفین را کاهش می‌دهد. برخی از منابع غذایی روی شامل صدف، گوشت گاو، دانه کدو، بادام هندی، قارچ و اسفناج است.

استیل ال کارنیتین (ALCAR)

استیل ال کارنیتین (ALCAR) شکل استیله شده از ال کارنیتین است و دارای اثرات محافظت کننده عصبی و تقویت کننده قوای شناختی است و از مغز در برابر الکل و مه مغزی محافظت می کند. همچنین می تواند میل به مصرف و علائم ترک را کاهش دهد.

مکمل N-استیل سیستئین برای ترک اعتیاد

Nاستیل سیستئین (NAC) شکل اصلاح شده اسیدآمینه سیستئین است که می تواند به درمان چندین بیماری روانی کمک کند و در ترک اعتیاد نیز موثر است.  NAC همچنین پیش ساز گلوتاتیون، آنتی اکسیدان اصلی بدن است که می تواند به مبارزه با اعتیاد کمک کند. استفاده مزمن از مواد مخدر مانند کوکائین، مت آمفتامین و الکل، می تواند منجر به استرس اکسیداتیو شود. استرس اکسیداتیو می تواند مسیرهای عصبی را تغییر دهد و باعث رفتار اعتیادآور شود. اما گلوتاتیون می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

ویتامین C

سطح ویتامینC در معتادان به مواد مخدر کم است. دوزهای بالای ویتامینC برای افزایش سطح اندورفین، کاهش مصرف مواد مخدر و کاهش سندرم ترک در معتادان به هروئین موثر است. ویتامینC باعث کاهش استرس و اضطراب و کاهش شدت افسردگی می شود. کمبود طولانی مدت ویتامینC به عصبی شدن و بی ثباتی عاطفی می انجامد. مواد غذایی حاوی ویتامینC شامل فلفل سبز، مرکبات، گوجه فرنگی، گل کلم، کلم بروکسل و کلم بروکلی است.

قرص جوشان برای ترک اعتیاد

بسیاری از افراد به دنبال یک قرص جوشان برای ترک اعتیاد هستند چرا که قرص جوشان به راحتی قابل استفاده است و مشکلی در بلع ایجاد نمی کند. یکی از بهترین قرص های جوشان برای این کار قرص جوشان مولتی ویتامین ویتافیز پلاس است که حاوی همه انواع ویتامین ها و مواد معدنی مناسب برای بدن است و برای بسیاری از افراد کاربردی است.

کلام آخر
تقویت سیستم ایمنی، توانبخشی انتقال دهنده های عصبی، کاهش عوارض جانبی منفی ترک و کمک به افراد در حال بهبودی برای داشتن یک زندگی ایمن و سالم برای موفقیت در ترک اعتیاد ضروری است.کمبود ویتامین در کنار سوء مصرف طولانی مدت مواد رخ می دهد. تغذیه یکی از عوامل مهم در ترک اعتیاد است. کمبودهای تغذیه ای نیز با گذشت زمان بدتر می شود و سوءتغذیه و کمبود ویتامین می تواند اثرات منفی بسیاری ایجاد کند. این کمبودها را می توان از طریق اصلاح رژیم غذایی و مصرف مکمل ترمیم کرد.

گردآورنده: نگار رفیعی
منبع: optimallivingdynamics

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید