درمان آرتروز​

آرتروز یک بیماری بسیار شایع می باشد که در تمام مناطق جغرافیایی دیده می شود. درمان آرتروز به روش های مختلفی انجام می شود.این بیماری یک بیماری تخریبی در مفصل است که به مرور زمان می تواند علائم آن بیشتر شود. آرتروز زانو در میان بسیاری از افراد جامعه رواج دارد و همواره مبتلایان به آرتروز، از درد آن به پزشكان شكایت می كنند.​

آرتروز و درد

آرتروز و مشکلات مفاصل‌، یکی از دردناک‌ترین و بزرگ‌ترین مشکلات بشر است که در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و داشتن زندگی‌ بی‌تحرک‌، سن افراد مبتلا به بیماری‌های مفصلی‌، آرتروز‌، روماتیسم و سایر مشکلات مفصلی نیز بسیار پایین آمده است. زندگی انسان امروزی زندگی ماشینی است. به ویژه پس از آنکه کامپیوتر به عرصه زندگی بشر پا نهاد، مشکلات حرکتی‌، چاقی‌، دیابت و بیماری‌های گوناگون مانند بیماری‌های قلبی عروقی نیز جای خود را در بدن انسان باز نموده به صورتیکه روز به روز شاهد پایین آمدن سن مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها در جهان هستیم. متأسفانه کشور ما ایران در چاقی مقام دهم جهان را دارد که خود اصلی‌ترین عامل ابتلاء به انواع بیماری ها اعم از آرتروز است.

درمان آرتروز​

درمان آرتروز چیست؟

درمان آرتروز معمولا چهار مرحله دارد. در مرحله ی 1 و 2 این بیماری سعی می‌ شود با استفاده از فیزیوتراپی، ورزش و درمان با میدان مغناطیسی شرایط را بهتر كرد. اما عموما از درجه دو به بعد باید جراحی انجام شود. تا 20 سال پیش، اگر مینیسك یك ورزشكار پاره می ‌شد، جراح، زانو را با شکاف بزرگ باز می ‌کرد و تمام مینیسکی را که قسمتی از آن پاره شده بود، برمی ‌داشت و چون فنری وسط غضروف استخوان نبود که بتواند فشار را از بالا به پایین بگیرد، آرتروز به وجود می ‌آمد که نهایتا منجر به شکستن و راست‌ کردن محور زانو تا تعویض مفصل می‌ شد.

آشنا شویم: کپسول پریفلکس هلث برست

درمان آرتروز با رژیم غذایی

افراد مبتلا به آرتروز سعی کنند مارگارین، کره، کافئین، الکل، شکر سفید، تنباکو و محصولات لبنی پرچرب را از رژیم غذایی خود حذف کنند. در حدود یک سوم از افرادی که از آرتروز رنج می برند به بعضی گیاهان حساس اند که از آن جمله می توان به سیب زمینی، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و تنباکو اشاره کرد. که توصیه می شود در صورت بروز حساسیت از این مواد کمتر استفاده نمایند. توصیه می شود افراد مبتلا به آرتروز روزانه 8 لیوان آب برای دفع سموم بدن مصرف کنند.

تنظیم: زهرا محبی

دیدگاه و نظرات

حسین رحیمی
سلام من تازه دچار آرتروز گردن شدم آیا داروی خاصی برای پیشگری هست؟
پوراطب گستر
با سلام می توانید از قرص پریفلکس هلث برست استفاده کنید.

ارسال دیدگاه جدید